tisdag 23 september 2008

Sagan om verkligheten - en såpa på TV

Det började med att jag funderade över hur mycket dokusåpor det finns plats för egentligen.
När blir det patetiskt?
Minns inte alla jag sett reklam för men...
Först får man väl nämna föregångaren - Cops -det gamla hederliga originalet från USA. Fanns väl någon svensk variant på den, kan den hetat Polisen? Sen Kustbevakarna, Brandmännen, Sjukhuset och nu Socialkontoret. För att toppa med det hela kommer Färjan - Här får vi följa personalen ombord på kryssningsfartyget Cinderella i deras arbete i den isolerade värld som en färja blir. Wow!!! Guuuu va spännande att se kryssningspersonal - typ no´t. Då kan jag förstå att yrken som har lite mer blod-svett-och-tårar drar mer. Snart kommer säkert Snabbköpskassörskan, Hårfrissan, och Lantbrevbäraren...
Ja, jag vet att det finns en avstängningsknapp och att man kan byta kanal - och det lär jag använda mig av.

Bestämde mig för att googla lite för att kolla vad jag hittade. Som alltid på nätet hittar man en länk som leder till en annan osv.
Det slutade med att jag hamnade i en blogg och jag skriver ett eget inlägg om det för det känns konstigt att skriva det ihop med det här.

Inga kommentarer: