tisdag 9 september 2008

Skördat Plommon & Björnbär

Stackars Doris har inte träffat så många hundkompisar sista tiden. Men igår rådde vi bot på det. Började med att gå upp till Madeleine och fika. Hon har ju för tillfället 3 hundar hemma. Söta lille Zudden fick ju flytta hem igen. Dessutom var Audi med matte och hälsade på.
Lite senare på eftermiddagen kom Linda och John förbi med Cesar. Och på kvällen åkte jag och Doris hem till Karina. Och där bor ju Rakke. Men vid det laget var Doris rätt trött.
Den skruttan har inga större problem att koppla av borta.
(Om någon är intersserad av en Australian Shepherd - Klicka här)
------------------------------------------------------------------
Det blev inte alls som jag tänkt mig idag - som vanligt...
Blev vansinnig på alla saker jag skulle göra och gick ut i trädgården.
Och där finns en hel del att ta tag i.
Har skördat massor av Björnbär.
Finns fortfarande en hel del kvar.
Men fasen vad de buskarna är taggiga.
Man får verkligen passa sig för att inte fastna.


Det blev en hel del
Plockade oxå plommon. Ska försöka göra Plommonmarmelad, det är så himla gott till nybakta scones.

Fixat med tomaterna i växthuset.
Har ett tiotal olika sorter - tyvärr har de inte fått all den omvårdnad som de borde. Men trots det kommer det massa tomater. Ska ta lite bilder och visa er de olika sorterna.
Ikväll tände jag braskaminen för första gången den här hösten. Var så frusen efter att jag kom in. Braskamin är verkligen såååå mysigt!
Slappat framför TVn. Kollade "Vem kan slö Fredrik och Filip" - programmet som det varit så mycket reklam för. Gillar deras program. Men det var sådär, är inte helt imponerad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för länken :D
Det var trevligt med lite besök, goda plommon också.. finns det fler? ;)

Vi höres snart
Kram