torsdag 29 juli 2010

Konstiga katter

Varför springer dom inte, jag vill ju jaga!

Jag hade en så bra idé

Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder här från när Taikon var ute på resa.
Lyckas inte ladda över från mobilen. Kontakten är trasig, minneskortshållaren borta, andra telefonen inte kompatibel med datorn.
Så snart jag hittat den kommer bilder. Förresten, skriv gärna en kommentar så jag ser om jag lyckats skicka iväg den här adressen.

tisdag 27 juli 2010

Dags att...

Börja skriva igen...
Har förhoppningsvis lyckats spärra bloggen så den inte är offentlig nu. Så vill ni läsa, skicka mig ett mail. Ni som känner mig vet varför. Så jag tänkte på detta sätt dela med mig av min lilla värld nu.

söndag 15 mars 2009

Min hall är sååå trist

Är så himla trött på min hall.
Tråkig - trist och murrig.
Träfärgen känns inte alls naturlig längre - bara trist.
Jag målar om lite snabbt...
Eller hur? Nu har jag målat det jäkla räcket i över en vecka.
Fatta hur många pinnar det är, och hur många strykningar som behövs, suck.
Men, men, skam den som ger sig.
På det igen :)


Posted by Picasa

Jag älskar

min Doris mest i hela världen.
Hon gillar mig också,
framförallt när jag har köttbullar i händerna
eller något annat som faller henne i smaken.
Då skulle man nog nästan kunna säga att hon älskar mig också...

Och nu är det dax för oss att sova.

fredag 13 mars 2009

Kanske tillbaka

Har varit ett tag när saker varit stökiga. Saker som har upptagit mycket tid för mig men som jag inte velat skriva om. Och att då skriva om fika och annat har liksom inte funkat. Men just idag så skiner solen - och jag kände att jag nog saknade min lilla blogg ändå.

Och varför inte få lust igen "Fredagen den 13:e"

Så förhoppningsvis har jag förmåga att skriva nu igen.

Men självklart har mycket roliga saker hänt också - ska försöka lägga ut lite bilder :)

lördag 3 januari 2009

Vart tog den lilla hunden vägen?

Någon som vet? Någon som vet?

Min lycka var obeskrivlig när jag konstaterade att någon prytt vår nybyggda lilla rondell med en voffe.

Tack och lov hade jag kameran med mig den där dagen i januari,
för sedan ett par dagar senare var den borta.


Jag sörjer den lilla voffen som var så rätt där...

onsdag 31 december 2008

Hejsan hallå

Mitt bredband och jag har varit grymt osams.
Inte kunnat surfa - inte heller kunnat uppdatera.


Vi är faktiskt ganska osams fortfarande, jag försöker surfa och inget händer.
Varje ny sidladdning tar en evighet.
Trodde först något var galet med datorn,
det skulle jag fixa i ett litet kick.

Mmmm... Hur bra gick det?
Lyckades sopa allt på hela datorn.
Nu har jag ägnat dagar åt att få igång den igen.

En hel del har hänt sista tiden.
Blir jag och datorn och bredbandet sams så kommer det alldeles säkert en uppdatering :)

2008 har varit ett riktigt skitår.
Snart är det slut, det är skönt.

2009 ska bli bättre - så det så!

Gott Nytt År Alla!

fredag 28 november 2008

Isola på besök


Både torsdagen och fredagen var Isola här och hälsade på.
Så mysigt tycker Doris.

torsdag 27 november 2008

Svulla en rulle & Tur till stan

Pratade med Sofia om att vi skulle träffas en liten stund på kvällen.
Sedan pratade Sofia med Johan som också tyckte det var en bra idé.
Bestämde oss för att svulla gatuköksmat.


Johan och Sofia svullar tunnbrödsrulle.

Sedan tog vi långpromenad med hundarna.
---------------

Sofia, Jag och Åse

Kvällens event blev en liten tur till stan med tjejerna.
Träffade lite folk som det var längesedan jag såg sist, så det var roligt.