söndag 9 mars 2008

Båt från Koh Kho Khao

Overallt i Thailand star det skyltar om high speed Internet. Kan meddela att high speed har formodligen ar 56 kb. Och platta skarmar - det finns icke.
Hyggligt horru att skicka mess med "Ring nar ni vaknar", man blev ju inte alls orolig innan andra messet kom om att det var lite fel...
Och alskade Doris saknar jag i massor, hon ska inte flytta nagonstans utan bo med mig och varma min sang, for jag kommer sakert frysa nar jag kommer hem.
Tre dagar med eftermiddagsregn och kvallsregn har. Thailandarna skakar pa huvudet och undrar vad som hander. Sa har ska det inte vara. Det tycker inte vi heller. Men dagarna har varit fina.
Lamnar Koh Kho Khao vid 11-tiden pa morgonen for att borja en resa mot nagon o pa andra sidan Thailand. Tre timmar har vi fatt hora att att det skulle ta, si sa dar.
Nu borjar en resa som inte var rolig.
Longtail boat
Fick skjuts fran hotellet med minibuss, till hamnen och farjan, en longtail-bat fick vi aka med. Vidare med minivan till busstationen i Takupa, mat pa ett konstigt stalle och nasta buss till Surat thani.

Sitter på bussen till Surat thani.
Dar trodde vi antligen att vi skulle komma till farjan, men den gick bara en gang on dagen fran Surat thani. Inslangd i ny minibuss med ett gang thai och ett par finlandare.
Ytterliggare ca en timmas resa till nasta stad - darifran stor bullrig batfarja till Kho Samui.
Dar ar vi nu.

Inga kommentarer: