måndag 16 juni 2008

Jag vill bo i en "Sköna Hem" tidning

Just nu känns det som om det mesta är upp och ner.
Undviker att skriva om hur jag mår här. Tycker det finns mer trivsamma saker att skriva om. Tänker inte heller skriva speciellt mycket om det nu. Bara att det inte är helt bra.

Känns som det mesta är ett kaos just nu. Vet te fasen vem det är som drar fram saker och stökar ner??? Doris? För det kan väl aldrig vara jag???

Idag kom vän Erika på fika tillsammans med två av hennes kompisar. Jag mindes brandövningen jag var med John på och hur man där kunde låtsas att saker fanns eller inte fanns.
Det är väldigt bra och använbart :). Sa till mina gäster att de kunde låtsas att det inte alls stod blommor på golvet, utan att de egentligen stod i fina lerkrukor i perfekta rader. Och vattenslangen som jag dragit genom vardagsrummet för att vattna på altanen med - den finns inte heller. Däremot kunde de tänka sig samtliga kuddar i soffan snyggt upppuffade och färgkoordinerade. Å genast kände jag att, Jaaaeeee de e ju inte så tokigt här :)

Jag vill bo i en "Sköna Hem" tidning, men det är svårt...

Min lilla arbetshörna ute på altan med alla blommande pelargoner är i alla fall väldigt trivsam

Inga kommentarer: