måndag 9 augusti 2010

Drömkåken på amerikanska

Det känns nästan så i alla fall.
Jaha då var man här efter 1,5 månads slit dygnet runt i Lilla Villan. Det var nu jag skulle ligga på soffan och vila min kropp och äta praliner och leka Maria Montazimi i "Hollywoodfruar".
Icke!
Efter 8 timmars flygresa, 7 timmars bilresa så kom vi äntligen hem till "Lite Större Villan". Kattvakten hade varit här men kanske inte så ofta som man kunde önska. Kattsanden var slut, lådan full och jag förstår katterna som valt att gå på andra ställen.
Bara att ställa sig och skura som första åtgärd.

Sen har det gått i ett. Liten rapport...

Första dagen upptäcker vi att air condition och kyl+frys inte fungerar. Ganska oskönt när det är dryga 30 grader varmt.
Att få hit kylreparatör tog en vecka, air condition är fortfarande inte i drift. Dock har vi varit på Walmart och inhandlat ett gäng fläktar.
Vi har inget fungerande kök.
Storstilat kan jag meddela att vi har 3 baddrum...
Inget av dom fungerar. Man kan faktiskt duscha och gå på toa i ett, men man får tvätta händerna i duschen.
När det gäller rören i huset så kan jag bara säg att en rörmokare skulle inte vara dumt.

Och här har varit så rörigt och behövts städats så det är vad jag gjort. Nu äntligen börjar det bli lite ordning.
Så förhoppningsvis kommer jag kunna ta mig tid att skriva lite.

Vårt provisoriska byggarbetsplatskök. Ser bedrövligt ut, men nu är det rent och desinficerat från golv till tak. Har insett att jag har lite bacillskräck.
Dags att sova.
Maken, hundarna och katterna har redan däckat.

Inga kommentarer: