onsdag 3 april 2013

Att prata med en dator har sina problem - både på Amerikanska och Svenska

Precis innan läggdax kan jag få för mig att jag undrar över saker. Igår bestämde jag mig för att ta Siri till hjälp i min Ipad.
Kvällens klurighet var att jag funderade över vilken gräns som "Drunk Driving har i Ohio i USA" normalt kallat "DUI".
Nu är det så att Siri bara pratar Amerikanska, och efter nattens försök inser jag att jag inte gör det.

Började med att fråga: -Whats the law about DUI in Ohio, US?
Här är hennes svar:

Okej, försöker omformulera: -Whats the law on drunk driving?
Siri svarar:

Sista försöket, säger bara:  -DUI?
Siri svarar:
Fast å andra sidan kan jag ju inte svenska heller, och tydligen inte ensam om det. Det här händer mig också jämt

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Ser du på Big Bang Theory? Jag brukar titta på den serien rätt ofta. Igår hade de just ett avsnitt där en av "nördarna" (som har väldigt svårt att prata med kvinnor) pratade med SIRI. Det där med att inte få fram det man vill påminner om telefonmenyerna. Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Jajjamänsan, jag brukar titta på den ibland. Tycker att dom är lite söta Kram

Anonym sa...

Haha that's awesome! I can only imagine what would happen if I tried to speak to Swedish Siri! I know my Swedish sends my boyfriend into hysterics, so I suspect it might be similar... !!

Regan