tisdag 2 april 2013

Det där med bil, Handgjorda smycken och lite godis - Ja tack, den här dagengillar jag

Nähe, publicerade just och inser att det blev inte alls som jag ville. Får stappla mig upp från sköna täcket och hämta PCn.

Hittade just att jag kunde blogga från min Ipad. Eftersom layouten ser helt annorlunda ut har jag ingen aning om det här inlägget kommer se tokigt ut, eller om bilderna hamnar konstigt. Det blir till att kontrollera imorgon, så ni får ha överseende.

Jag har fått låna en bil!
Och vilken frihetskänsla det var att kunna åka när och hur jag ville idag. Nu är förvisso Stockholm väldigt trivsamt med bussar och tunnelbana som tar en till de flesta ställena, men när det gäller vissa tvärförbindelser och lyxen att kunna åka när man vill är bil oslagbart. Att sedan Doris kan sitta bredvid på en filt och se högfärdig ut och ens medpassagerare inte hostar på en, det lägger jag till lyxfaktorn.
Förlåt alla miljömedvetna, inklusive mig själv, men jag tyckte det var så rackarns trivsamt.


Något jag pysslat med en hel del sista året är att göra smycken.
Pysselaffärerna i USA är som stora godisbutiker. Panduro och liknande i all sin ära känns som ett litet hål i väggen efter att ha tillbringat mycket tid i min favorit butik Jo-Anns, det är som ett stort IKEA med pyssel.
Som godisar
 Pärlor i olika material och färger får mig att bli glad, sen när man hittar just de där rätta som passar ihop blir det lycka. Nu har jag pysslat på så mycket att jag börjar få en ordentligt stor samling. Och bland det roligaste är att några av mina vänner tycker om det jag gör. Så jag tog tillfället i akt att hälsa på lite vänner.

Jag vill göra sådant jag själv tycker om, i få upplagor och något som får dig att känna dig speciell. Kvällens armband blev "Kim" som har en personlig omtanke. Det blev hemleverans på det.

Armband "Kim"



Hemma hos Kim blev det extra bonus med fika och kladdkaka med citronsmak som döttrarna Linn och Sanna bakat. Jag kan meddela att jag har stora planer på att smuggla med dom hem till mig, för jösses så duktig de är.
Om du har Facebook och är nyfiken på vad jag gjort har jag lagt ut bilder där. Förhoppningsvis funkar den här länken Magdalena of Sweden
Har du kommit rätt ska det se ut så här i överkanten


Nöjd med att kommit iväg på en liten utflykt kommer jag hem och ser nästa glada överraskning.
En hel påse med gott-i-gott-gott.
Den stod där utanför dörren och väntade från Monika och Jaana.
Tänk att kvällar som den här får mig att bli väldigt lycklig över människor som finns i mitt liv.



Jaha, bilderna åtgärdade på "riktiga" datorn. Doris i sängen, jag tvärtrött
Go Natt



Inga kommentarer: