söndag 31 mars 2013

Filmrace och KladdkakeMuffins

Så ställde vi om klockan inatt, det innebär förmodligen att jag kommer lägga mig någorlunda i tid ikväll.
Stockholm har varit underbart vackert med sol idag. Jag bestämde mig för att bojkotta präktiga söndags-sols-promenader och parkera mig och Doris i soffan under en filt och ha filmrace. Himla skönt att utnyttja det faktum att man är vuxen och får göra som man vill
Så nu har jag grinat till fåniga romantiska filmer, ibland är det skönt att rensa tårkanalerna. Sen blev det 112Aina, svensk TV är ett måste när man är här. Med andra ord har jag varit riktigt fint påsklat.

Om man nu känner för att vara pysslig kan jag rekommendera KladdkakeMuffins jag bakade häromdagen. Med lite spritsad grädde på så blir det gott-i-gott-gott


2 ägg
2,5 dl strösocker
100 gr smält smör
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker poröst. Blanda i övriga ingredienser och vispa till jämn smet.
Fyll på 2/3 i stora muffinsformar. Jag ställde mina pappersformar i en muffinsplåt för att de skulle hålla formen.
Grädda mitt i ugnen 200 grader i 10 minuter. Låt de inte stå för länge om du vill ha dom geggiga inuti.
Ta ut och låt svalna. Och de är till och med ännu godare dagen efter


Inga kommentarer: