tisdag 10 augusti 2010

Var ska man börja

Tusen saker att göra, vet inte riktigt var jag ska börja.
Sitter i soffan med en kopp kaffe och zappar runt. Hamnar på "Home Shoping Network" - HSN, jag bara äääälskar den kanalen.
Just nu är de alldeles betagna i en ring som är något av det mest förskräckliga jag sett.

Sitter här och känner att vi skandinaver har utsökt smak.
Märkligt när man inte är hemma hur man tenderar i att upphöja allt i Sverige.
Nope- Back 2 work

måndag 9 augusti 2010

Drömkåken på amerikanska

Det känns nästan så i alla fall.
Jaha då var man här efter 1,5 månads slit dygnet runt i Lilla Villan. Det var nu jag skulle ligga på soffan och vila min kropp och äta praliner och leka Maria Montazimi i "Hollywoodfruar".
Icke!
Efter 8 timmars flygresa, 7 timmars bilresa så kom vi äntligen hem till "Lite Större Villan". Kattvakten hade varit här men kanske inte så ofta som man kunde önska. Kattsanden var slut, lådan full och jag förstår katterna som valt att gå på andra ställen.
Bara att ställa sig och skura som första åtgärd.

Sen har det gått i ett. Liten rapport...

Första dagen upptäcker vi att air condition och kyl+frys inte fungerar. Ganska oskönt när det är dryga 30 grader varmt.
Att få hit kylreparatör tog en vecka, air condition är fortfarande inte i drift. Dock har vi varit på Walmart och inhandlat ett gäng fläktar.
Vi har inget fungerande kök.
Storstilat kan jag meddela att vi har 3 baddrum...
Inget av dom fungerar. Man kan faktiskt duscha och gå på toa i ett, men man får tvätta händerna i duschen.
När det gäller rören i huset så kan jag bara säg att en rörmokare skulle inte vara dumt.

Och här har varit så rörigt och behövts städats så det är vad jag gjort. Nu äntligen börjar det bli lite ordning.
Så förhoppningsvis kommer jag kunna ta mig tid att skriva lite.

Vårt provisoriska byggarbetsplatskök. Ser bedrövligt ut, men nu är det rent och desinficerat från golv till tak. Har insett att jag har lite bacillskräck.
Dags att sova.
Maken, hundarna och katterna har redan däckat.

torsdag 29 juli 2010

Konstiga katter

Varför springer dom inte, jag vill ju jaga!

Jag hade en så bra idé

Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder här från när Taikon var ute på resa.
Lyckas inte ladda över från mobilen. Kontakten är trasig, minneskortshållaren borta, andra telefonen inte kompatibel med datorn.
Så snart jag hittat den kommer bilder. Förresten, skriv gärna en kommentar så jag ser om jag lyckats skicka iväg den här adressen.

tisdag 27 juli 2010

Dags att...

Börja skriva igen...
Har förhoppningsvis lyckats spärra bloggen så den inte är offentlig nu. Så vill ni läsa, skicka mig ett mail. Ni som känner mig vet varför. Så jag tänkte på detta sätt dela med mig av min lilla värld nu.

söndag 15 mars 2009

Min hall är sååå trist

Är så himla trött på min hall.
Tråkig - trist och murrig.
Träfärgen känns inte alls naturlig längre - bara trist.
Jag målar om lite snabbt...
Eller hur? Nu har jag målat det jäkla räcket i över en vecka.
Fatta hur många pinnar det är, och hur många strykningar som behövs, suck.
Men, men, skam den som ger sig.
På det igen :)


Posted by Picasa

Jag älskar

min Doris mest i hela världen.
Hon gillar mig också,
framförallt när jag har köttbullar i händerna
eller något annat som faller henne i smaken.
Då skulle man nog nästan kunna säga att hon älskar mig också...

Och nu är det dax för oss att sova.

fredag 13 mars 2009

Kanske tillbaka

Har varit ett tag när saker varit stökiga. Saker som har upptagit mycket tid för mig men som jag inte velat skriva om. Och att då skriva om fika och annat har liksom inte funkat. Men just idag så skiner solen - och jag kände att jag nog saknade min lilla blogg ändå.

Och varför inte få lust igen "Fredagen den 13:e"

Så förhoppningsvis har jag förmåga att skriva nu igen.

Men självklart har mycket roliga saker hänt också - ska försöka lägga ut lite bilder :)

lördag 3 januari 2009

Vart tog den lilla hunden vägen?

Någon som vet? Någon som vet?

Min lycka var obeskrivlig när jag konstaterade att någon prytt vår nybyggda lilla rondell med en voffe.

Tack och lov hade jag kameran med mig den där dagen i januari,
för sedan ett par dagar senare var den borta.


Jag sörjer den lilla voffen som var så rätt där...

onsdag 31 december 2008

Hejsan hallå

Mitt bredband och jag har varit grymt osams.
Inte kunnat surfa - inte heller kunnat uppdatera.


Vi är faktiskt ganska osams fortfarande, jag försöker surfa och inget händer.
Varje ny sidladdning tar en evighet.
Trodde först något var galet med datorn,
det skulle jag fixa i ett litet kick.

Mmmm... Hur bra gick det?
Lyckades sopa allt på hela datorn.
Nu har jag ägnat dagar åt att få igång den igen.

En hel del har hänt sista tiden.
Blir jag och datorn och bredbandet sams så kommer det alldeles säkert en uppdatering :)

2008 har varit ett riktigt skitår.
Snart är det slut, det är skönt.

2009 ska bli bättre - så det så!

Gott Nytt År Alla!