Seg dag, tog en bra stund att komma igång.
Var ute och grävde lite kompost och satte lite bubbelplast
i växthuset.
Kände verkligen inte för utgång, så jag och Dorpi chillade framför TV'n.
Rätt skönt faktiskt!
lördag 1 november 2008
fredag 31 oktober 2008
Fredagskväll - söder
Jaha, fredagskvällen funderade jag över om jag skulle tillbringa hemma eller inte.
Men det kändes rätt trist framåt 10-tiden.

Så jag stack in till söder en sväng och vi körde en liten pub-kväll
på Kelly´s. Himla trivsamt.
Det var jag, Tove, Sofia, Annelie och Johan...,
tja... de var nog några fler också.
Stannade till stängning och fick sällskap hem med Tove som
liftade med lilla Forden.
Men det kändes rätt trist framåt 10-tiden.

Så jag stack in till söder en sväng och vi körde en liten pub-kväll
på Kelly´s. Himla trivsamt.
Det var jag, Tove, Sofia, Annelie och Johan...,
tja... de var nog några fler också.
Stannade till stängning och fick sällskap hem med Tove som
liftade med lilla Forden.
Lite shoping
Idag har man tvingat sig ut.
Insåg att jag hade ett presentkort på ICA på mat som gick ut.
Man vill inte missa 50 kronor mat.
Lite sallad, gurka och annat smått och gott.
Passade på att gå in på Telia för att låsa upp min mobil.
300 kronor för att låsa upp mobilen tycker jag är jäkligt dyrt.
Men, men... För varje månad så förlorar jag pengar när jag inte kan byta till en
billigare operatör, så det är bara att bita ihop.
Min hårfön - you know...
Inte nog med att den inte är helt bra, den känns inte helt "safe heller.
Kom på att jag hade ett presentkort som jag fått på Clas Olsson.
Fick det när jag fyllde år i december förra året och hade sparat på det.
GRATTIS MAGDALENA!
Tänkte jag och köpte mig en ny hårfön.
Riktigt ordentligt lyxade jag till det och tog den dyraste finaste.
Och sedan som pricken över i, var presentkortet på 100 kr mer än
vad jag trodde. Så 98 kronor var allt jag behövde betala!
Det var helt klart "En bra sak" idag!

Min nya fön, en liten present till mig idag
Insåg att jag hade ett presentkort på ICA på mat som gick ut.
Man vill inte missa 50 kronor mat.
Lite sallad, gurka och annat smått och gott.
Passade på att gå in på Telia för att låsa upp min mobil.
300 kronor för att låsa upp mobilen tycker jag är jäkligt dyrt.
Men, men... För varje månad så förlorar jag pengar när jag inte kan byta till en
billigare operatör, så det är bara att bita ihop.
Min hårfön - you know...
a la 50-tal. | |
Kom på att jag hade ett presentkort som jag fått på Clas Olsson.
Fick det när jag fyllde år i december förra året och hade sparat på det.
GRATTIS MAGDALENA!
Tänkte jag och köpte mig en ny hårfön.
Riktigt ordentligt lyxade jag till det och tog den dyraste finaste.
Och sedan som pricken över i, var presentkortet på 100 kr mer än
vad jag trodde. Så 98 kronor var allt jag behövde betala!
Det var helt klart "En bra sak" idag!
Min nya fön, en liten present till mig idag
Torsdagsnatt
Blommorna på altan fick lite värmeljus.
Det är kallt här i Stockholm
-----------------------------
Trodde det skulle bli halt på vägarna i natt
men jag kan meddela att det var mest blött och blåsigt.
Tog mig in till stan till halv 12.
Åse övertalade mig att åka till "fel sida" om stan och plocka upp henne
eftersom hon inte ville gå i regn.
*
Vet inte riktigt hur bra det gick när jag försökte ta kort på oss 3,
men jag försökte många gånger, det kan jag lova.
Efter en stund kom det en kille förbi som förbarmade sig och..
Sofia, Åse & Magdalena
...så här blev det då.
Blev en trevlig kväll, som alltid.
Skönt att vara ute bland lite folk, blev rätt sent men som vanligt så
är det ingen baksmälla här inte, eftersom jag var nykter och körde.
Jag tyckte det här var lite kul...
Den här skylten godtogs ej..
För om man läser det med spegel blir det så här...
Ha ha, det här tyckte jag var kul!
Det är ju i alla fall lite genomtänkt...
Och jag måste säga att man får beundra vägverket,
den dagen var det ingen trött, ointresserad handläggare.
Eller så är det så att alla som jobbar på vägverket har snuskig fantasi...?
Jag vet till sjutton om jag kommit på det...
Men när det kan tolkas som oralsex av bakomliggande fordon-
då är det stopp.
Läs HÄR
Läs även andra bloggares åsikter om Bil, Registreringsskylt, Oralsex, Vägverket
Halloween - är de nu de kommer...
Igår kväll åkte jag in en sväng till stan.
Tycket att det kändes för trist att bara sitta hemma.
Tog nån bild, får se om vi fastnade, i så fall lägger jag ut dom sen.
-----------------
Idag känner jag mig mest förvirrad.
Sov länge, det regnar, halva dagen har gått...
Var ska jag börja?
Hade nog en 50 kr värdecheck på ICA som gick ut idag,
den behöver användas.
Ska nog börja med att leta efter den.
-------------------

Så är det mycket ledigt nu - halvdagar och Halloween!
Fasen är det nu ungar kommer och tigger godis?
Jag som aldrig har godis hemma,
och som inte tar mig råd att köpa det.
När jag var liten fick man bara tigga vid påsk -
som påskkärring.
Men nu ska man minsann få tigga godis 2 gånger om året...
Tycket att det kändes för trist att bara sitta hemma.
Tog nån bild, får se om vi fastnade, i så fall lägger jag ut dom sen.
-----------------
Idag känner jag mig mest förvirrad.
Sov länge, det regnar, halva dagen har gått...
Var ska jag börja?
Hade nog en 50 kr värdecheck på ICA som gick ut idag,
den behöver användas.
Ska nog börja med att leta efter den.
-------------------
Så är det mycket ledigt nu - halvdagar och Halloween!
Fasen är det nu ungar kommer och tigger godis?
Jag som aldrig har godis hemma,
och som inte tar mig råd att köpa det.
När jag var liten fick man bara tigga vid påsk -
som påskkärring.
Men nu ska man minsann få tigga godis 2 gånger om året...
torsdag 30 oktober 2008
En bra sak
När höststormen rasar utanför...
Då är det skönt att sitta framför brasan!
Det är en bra sak!
Då är det skönt att sitta framför brasan!
Det är en bra sak!
Jag är en nörd!
Jaha, så har jag sovit igen...
Sen ringde Madeleine och sa att Fredrik rensade akvariet på växter,
och eftersom jag meddelat mina vänner att jag är återvinningscentral,
så ringde hon och frågade om jag ville ha.
Så klart jag ville!
Frågade oxå om det ingick en kopp kaffe?
Och kan ni tänka er, att det gjorde det
------------------
Jag är en supernörd!
Så känns det i alla fall när jag sitter med min kamera och fotograferar mina fiskar.
Och nu tänker jag plåga er med dom bilderna :)







Läs även andra bloggares åsikter om Fiskar, Akvarium, Nörd
Sen ringde Madeleine och sa att Fredrik rensade akvariet på växter,
och eftersom jag meddelat mina vänner att jag är återvinningscentral,
så ringde hon och frågade om jag ville ha.
Så klart jag ville!
Frågade oxå om det ingick en kopp kaffe?
Och kan ni tänka er, att det gjorde det
------------------
Jag är en supernörd!
Så känns det i alla fall när jag sitter med min kamera och fotograferar mina fiskar.
Och nu tänker jag plåga er med dom bilderna :)
Läs även andra bloggares åsikter om Fiskar, Akvarium, Nörd
Så skönt - det blev inte riktigt så dyrt
Det är helt otroligt hur trött jag är i dessa dagar.
Känns som om jag inte kan sova tillräckligt.
Igår när jag var hos läkare så övertalade hon mig att börja med
en ny medicin. Den var inte så dyr heller så jag lär kunna lösa ut den.
Nu är jag inne på 2a kaffekoppen, ska snart göra mig i ordning för att
hämta min bil i Tyresö.
Lagningen blev betydligt billigare än vad jag trodde och jag behöver inte
tigga lika mycket pengar av min moder. Gu så skönt!
Jag menar hur ofta blir det billigare än vad man trodde när det gäller bilar???
Känns som om jag inte kan sova tillräckligt.
Igår när jag var hos läkare så övertalade hon mig att börja med
en ny medicin. Den var inte så dyr heller så jag lär kunna lösa ut den.
Nu är jag inne på 2a kaffekoppen, ska snart göra mig i ordning för att
hämta min bil i Tyresö.
Lagningen blev betydligt billigare än vad jag trodde och jag behöver inte
tigga lika mycket pengar av min moder. Gu så skönt!
Jag menar hur ofta blir det billigare än vad man trodde när det gäller bilar???
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)