lördag 17 december 2011

Födelsedag och lite amerikanskt julpyssel

Och så svisch.... tillbaka en snabbis till idag. Det kommer bli så här nu, hoppas ni orkar hänga med...
Idag var det då min födelsedag, jag är barnsligt förtjust i att både ge och få paket, ja jag erkänner det.

Nu efter omständigheterna så blev det inte ett hejdundrandes kalas, men jag läste på Facebook att en del av vännerna hemma varit ute och roat sig och jag hoppas de tog en extra drink för mig.

När jag vaknade så låg det i alla fall ett paket bredvid sängen. För ett par veckor sedan var vi på Sam's Club och kikade. De brukar ha en hel del roliga kläder till bra priser och det här var 2 saker som jag provade, men som jag tyckte var onödigt att lägga pengar på. Den vita västen i lite stickat och fuskpäls gillar jag verkligen, även om tvättråden fick mig att avstå den gången vi tittade på den. Den andra jackan är som en munkjacka med mjuk fluffig insida och fina detaljer. Har inte bestämt om jag ska behålla den eller lämna tillbaka och spara slantarna. Det är inga dyra saker men jag tycker det var gulligt att han kom ihåg att jag stod länge och väl och tittade på västen.


På kvällen åkte Paul iväg och kom hem med sushi från Giant Eagle. Rå fisk är ju något vi svenskar gillar...
Så det blev mat hemma och jag vet att han gillar de dagar jag äter sushi, för det innebär pizza för honom.
Han hade till och med köpt ett par bitar cake. En blandning av brownie, cheesecake, icing och choklad och något kexigt.

-------------------------------------------

Idag tänkte jag även lite snabbt beröra julen.
Här i USA är det alltid någon högtid som firas och som det ska köpas att dekoreras till. Halloween dekorationerna var på ena sidan gången och sedan fick de samsas med julpyntet.
Jag tillhör de som tillbringat många jular och nyårsaftnar på jobbet. Och det ärligt talat med glädje. Jag gillar helt enkelt inte sådana här högtider när familj ska samlas och allt ska vara gull i gull. Sorry.

Dock gillar jag att fascineras och ibland förfasas över juldekorationerna här.
Här kommer ett litet utbud från saker jag inte kunnat låta bli att fota när vi varit i affären. Kanske lite inspiration...






Däruppe står de uppblåsbara plastsakerna.
De ligger helt klart i en egen kategori av smaklöshet och är vansinnigt populära




---------------------------------------------------------------
Vårat hus var det tråkigaste på hela gatan. Inte en endaste juldekoration. Jag hade helt enkelt inte gjort det.

Nu är vårat hus fortfarande det tråkigaste på gatan men jag köpte en ful krans på Walmart som jag pimpade till med lite av det vi hade hemma och några kulor. Nu häger den vid garageinfarten. Jag har dessutom varit ute med häftpistolen och tagit en slinga ENBART VITA små lampor och hängt i taket vid entren.


Och julgranen blev en liten levande planta i kruka som är vansinnigt lite utsmyckad. Jag hoppas den kommer fortsätta att leva och kan vara ute sedan.
Så kom inte och säg att det inte är julpysslat här!

Tyvärr törs jag inte stanna och ta kort på husen här, de är totalt galet hur en del ser ut.

Våra grannar är väldigt lite utsmyckade om man jämför. Härom natten smög jag ut i alla fall och tog några bilder för att ni ska få se.

Dom är inte så himla bra för det var tvärmörkt och husen en bra bit bort och jag hade fel objektiv, men men




Den här bilden får ni se bara för jag tyckte det var roligt hur det blev när en bil körde förbi och jag hade lång slutartid.

----------------------------------------
Vill bara säga att jag snart kommer komma tillbaka till fredagstemat och show and tell. Det är något jag tycker är roligt och gillar vara med på. Men det har varit annat som tagit plats, men snart så....

Nu är det sluttid för mig idag och hoppas alla får en bra helg!

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ibland måste man låta annat viktigt ta plats. Bloggen finns ju kvar och efterlängtad är du!
Din gran är fin!
Här har jag inte heller "ljusförorenat" särskilt mycket, bara några punkter är upplysta i år.

Ha det bra i helgen!
kram
Karin

em sa...

Jättefin gran du har!
Och den blå flodhästen tyckte jag är underbart läskig - nästan så jag skulle kunna köpa den (men bara nästan).
Margaretha
som hugger
sin gran
på fredag

Annika sa...

Ja, det är överdåd här. Husen så pyntade och affärerna proppade.
De tar verkligen i, och jag älskar det.
JAG har ljusförorenat, ska du veta!! OCH får en inre lycka över att se alla föroreningar omkring mig.

Ligg lågt med bloggen tills du känner att du är uppe igen. Du har ju trogna läsare och kan koppla av en del så du slipper stress och annat.

Ännu ett grattis kommer idag!!
KUL att du ärnöjd med din dag.
Du får lära Paul att älska sushi ;-)

Hur blir det nu? Mac eller PC?

Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - vad gullig du är som skriver jag är efterlängtad. Det värmer gött. Granen är fin, men den skulle haft lite mer färg, inte överdådigt. Men jag hade bara de kulorna över.

em- kom igen... Vi vet ju att du egentligen vill ha den ;)

Annika- några år till här och jag kommer förmodligen vara likadan ;)Eller kanske inte riktigt lika entusiastisk som du :)Men inre lycka är viktigt. Det är det mina växter och pyssel ger mig. Såg att du inte gillade blått till jul. Jag har ju blåa kulor i min gran med silver... tycker det är lite fint. Hade nog kunnat tänka mig en färgklick till men var för snål för att ta mig till affären och köpa fler.
Ja du Mac eller PC, jag ska studera det du skrev i mailet. Kommer gå en del på dina råd. Tyvärr är jag grymt fattig, eller helt enkelt så att jag ev utgifter framför mig som jag idag inte vet hur mycket det blir. (reda ut sverige röran) m kommer mer om d i bloggen. Samtidigt har jag saker jag MÅSTE göra framför mig som kräver dator. Och den jag har nu som jag köpte billigt när andra kraschade var ett totalt misstag. Man får väl helt enkelt vad man betalar för... Och ska se hur jag ska få till det.