onsdag 29 september 2010

Hoppas inget biter mig

Hösten kom för ett par dagar sedan.
Från ena dagen till den andra blev det kallt.
Eller kallt och kallt... Har varit runt 25 grader och sedan blev det runt 17 och regn.
Riktigt behagligt faktiskt.

Idag är det sol och temperaturen ska gå upp till 19 grader så jag tänkte på att försöka ta mig ut till vårat fallfärdiga skjul där jag skymtat lite ved.
Tog med mig gummistövlarna hit och hoppas att inget läskigt kommer att bita mig
Våran bod... Nästan som den där hemma...

tisdag 28 september 2010

Det här vill man inte hitta

söndertuggat på golvet - en medicinburk utan innehåll.

Jäkla Hoppsan!
Han lyckades få tag på Pauls medicin - steroider mot svårartad bronkit Predno... någonting.
Han hade tuggat sönder hela burken, visserligen hade han bara en tablett kvar men kändes inte som om det skulle vara helt nyttigt för en voffe. Så först försökte jag få honom att kräkas genom att placera salt längst bak i munnen. Trodde han skulle hata mig för alltid, dessutom gick mindre bra.
Efter en hel del efterforskningar på nätet kom vi fram till att den dos han fått i sig inte var livshotande och detta också är en substans som används i behandling av hundar.
Var fortfarande oviss om han fått den i sig eller inte och jag vågade inte lämna honom. Men efter nån timma var det helt klart att han ätit upp den. En bieffekt är att den dränerar. Jag var uppe hela natten med honom. Har aldrig sett en hund kissa så mycket. Runt 4-tiden började det ge sig och vid 10-tiden släpade jag mig upp för ett par timmars sömn.

Senare på kvällen när vi var och handlade mat, då tuggade Hoppsan sönder hemtelefonen. Visserligen har vi två, men ändå.
JÄKLA HOPPSAN!
Posted by Picasa

fredag 24 september 2010

God Morgon med Hoppsan

Och så här ser det ut att vakna här när en Hoppsan varit i farten.
Skulle vara skönt om han växte upp snabbt

Men Hoppsan och Little Evil har kul, de har inte ens vett nog att skämmas.

Och inte städar de heller
Posted by Picasa

Och igår var det orange-gult


Skulle ta en bild för att minnas hur det såg ut.
Givetvis kom "jag-vill-alltid-vara-med"
Posted by Picasa

Vaddå rött...

Igår hade jag orange hår. Idag hade jag i färgen - Rasberry Red. Jodå minnsann - rött bidde det allt
Men jag tror jag gillar det


Posted by Picasa

fredag 17 september 2010

Tankar innan jag somnar

Har inte skrivit på ett tag för jag har helt enkelt inte känt mig på topp.

När jag var runt 20 tyckte jag det var en bra ide att flytta till Blekinge. Efter några år där bestämde jag mig för att aldrig mer överge fina underbara Stockholm.
Att stå på Västerbron och se solen gå upp över min stad... Det är kärlek.

Mina flyttar efter det har bestått av från södra sidan av Stockholm, till norra, till sydöstra och sedan Lilla Villan i söder närförort.

Efter 40, så helt plötsligt befinner man sig på andra sidan Atlanten, där allt är som ett parallellt universum. Allt ser på ytan likadant ut, men ohhh så annorlunda.


Nu är det inte så att jag har det dåligt på något sätt och vis.
Men mina nära och kära är långt bort och jag saknar er. Jag saknar min trädgård, mitt hus, att alla pratar svenska, att jag förstår vad de säger. Jag saknar mina element (med vatten i , istället för ventilationsmodellerna de har här. Så jag har helt enkelt varit lite låg.

Men nu är jag glad igen :)

Dorisen har hittat bra sovställning
Och det viktigaste från Sverige har jag ju med mig

Bitarna faller så sakteliga på plats, senaste dagarna fått höra rösten från de som står mig nära. Så förhoppningsvis blir det några inlägg nu igen.

Ruskig trötthet smög sig på mig - så go natt så länge

söndag 15 augusti 2010

Sval luft är

Yippieeee, min älskade make har bytt motor i airconditionen. Var i West Virginia idag hos svärföräldrarna och P's pappa hade ordnat en ny motor till oss. Så nu håller ca 40 grader inomhus på att bli behagliga 20-25.
Ljuvligt!!!

lördag 14 augusti 2010

Men jag kan bubbla nu

Dagens bästa var att kuvert nr 2 kom från Sverige och K. Tusen,
tusen TACK!!!

Ännu en varm dag här. Runt 33 grader, det är mycket för en nordbo som är van vid somrar som regnar och är 19 grader.

Åt en helylle amerikansk middag - Hamburgare på "Steak'N'Shake" Double cheseburger med pommes och Vanilla Cookie milkshake. Kan rekommendera det stället, klar favorit. $3,99 for en riktigt god hamburgare med tillbehor. Rätt ok. Nyttigt? Kanske inte

Av våra 3 badrum är fortfarande 2 under konstruktion och det 3:e tänker vi inte ens börja med än.

Övervåningen

Delar av badrummet entréplan. Det finns en dusch kabin som faktiskt funkar här oxå.

Veckans bästa är helt klart att P kopplade in vattnet till badkaret och dessutom fixade elen. Och JAAAA det är ett bubbelbadkar.
Känns som om jag skiter i hur väggarna ser ut. Jag bara blundar och bubblar :)

Och det ska jag göra nu. Imorrn blir det förmodligen WV

onsdag 11 augusti 2010

Vad är det ovanpå kylen? En Gizmo såklart

Det blev inte mycket gjort idag.
Min kropp och jag har inte varit sams alls. Den har varit aaaj och dum.
Så en dag med 33 grader varmt och airconditionen inte lagad,
det är varmt. Som grädde på moset har det regnat och det blir så där fuktigt varmt. Jag är klibbig och äcklig.

Hade jag haft en paraplydrink och pool hade det dock varit riktigt schysst. Ska skriva det på önskelistan.

Som ni kanske vet så består familjen här av 4 djur. Älskade Doris förstås, Hoppsan- hunden vi räddade, Snorpan aka Snoddles- svarta katten vi räddade och sist och minst Gizmo aka Little Evil - oxå en katt som råkade räddas.

Evil är nog lite hjärnskadad efter en tuff början på livet och inser inte faror i livet riktigt. Hon är i, på över i ALLT.
Paul glömde en stege i köket. Evil hittade den och hittade återigen en bra plats.

Igår kom Paul in och frågade om jag sett Evil. Då hade hon hittat en stege upp till taket och satt uppe högt och spanade över sina ägor.

Curiosity killed the cat - känns som om det kommer bli lilla Gizzies öde.

-------------

Som värdelöst vetande kan jag meddela att de hårdlanserar ny film med Julia Roberts här - Eat Pray Love. Nästan så man tröttnat på den innan man ens hunnit fundera på om den är sevärd.
------------

Känner mig fortfarande Bläää och ska ta 3 duschen för idag och däcka. God Natt

tisdag 10 augusti 2010

Var ska man börja

Tusen saker att göra, vet inte riktigt var jag ska börja.
Sitter i soffan med en kopp kaffe och zappar runt. Hamnar på "Home Shoping Network" - HSN, jag bara äääälskar den kanalen.
Just nu är de alldeles betagna i en ring som är något av det mest förskräckliga jag sett.

Sitter här och känner att vi skandinaver har utsökt smak.
Märkligt när man inte är hemma hur man tenderar i att upphöja allt i Sverige.
Nope- Back 2 work