söndag 25 maj 2008

Bara en bra dag

Vissa dagar är så där fantastiskt trivsamma. Just idag har det varit en sådan dag. Jag har sovit utan mardrömmar, solen sken när jag vaknade.
Frukost och kaffe på altan. Ibland känner jag att jag inte mäktar med huset, men sådana här dagar känns det som om det är helt ok att leva på existensminimum för att få ha sin egna lilla plats i tillvaron. Fåglar kvittrar, äppelträdet blommar, ankorna springer runt och flaxar och Doris sträcker ut sig på gräsmattan - det e gött!



Fixade med dammen och pelargonerna i trädgården under dagen, varvade med solstolen.
Kom på att jag hade kyckling kvar från i fredags, Sofia hade med sig det när vi hade picknick. (En picknick som slutade framför akvariet i vardagsrummet för det var så jäkla kallt ute)
Hur som helst så fanns både aioli och grillad kyckling kvar. Lyckades pyssla ihop en supergod macka (Morotsbröd, bredde på tunt lager aioli, grillad kyckling, tomat, gurka, isbergssallad, ruccola, vårlök och mer aioli)


På eftermiddagen/kvällen när vi gick skogen, då kom den riktiga myskänslan. En slags varm pirrande känsla magen av välbefinnande när jag kände doften av liljekonvaljer och insåg att jag stod i ett han av små vita klockor. Sverige är trevligt så här års. Och mobilen med kameran kunde givetvis dokumentera. Fast känslan är ju lite svårare att fånga på bild. En skogsstjärna fick också vara med, heter blomman så? Skriv gärna och berätta.

nä,nu orkar jag inte skriva mer. Håller helt klart på att somna

Inga kommentarer: