tisdag 13 maj 2008

Min Aloe Vera är slut, och jag är sjuk BläääääÄÄ


Jag var nog lite trött hela förra veckan. På fredagens picknick kände jag mig inte helt 100. Och på lördagskvällen kom det... Så jävla ont i halsen, ni vet sådär som om någon hade dragit med ett sandpapper i halsen och den bara gör ont. Det gör ont att svälja, det gör ont att andas.

Söndagen tryckte jag i mig alvedon och vägrade vara sjuk. Grävde hallonland, i komposten och rensade och planterade. Anna och Karin kom oxå förbi och njöt av solen här på tomten.

Min Aloe Vera dryck har varit slut ett tag nu. Har inte haft råd att köpa ny. Annars dricker både jag och Doris av den.

Nu blev jag sjuk, och Doris kliar sig mer än någonsin, en slump eller bristen på aloe? Jag vet ju vad jag tror och på söndagskvällen släpade jag mig febrig bort till snälla grannen som oxå säljer samma sorts Aloe. Drack lite extra på kvällen och kände hur det lixom var välgörande för halsen. Nu är det onda i halsen nästan borta, men snuva, huvudvärk, ont i brösten och hosta - isch å fy vad jag tycker synd om mig själv.

Och nu ska jag beställa Aloe så jag har, både dricka och gel och krämer, så det så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörru du ska ju inte jobba på i 190i trädgården om du är sjuk din toka;)
Ta det luuugnt så blir du snart bra igen:) Kraamis!

Ps. Tycker du kan börja skriva på bt igen så man kan se dina uppdateringar:) Ds.