lördag 17 maj 2008

Grattis Norge & Fortfarande sjuk

Sjuttonde maj och Norges nationaldag, ett grattis till vårt grannland denna dag!

Flaggar lite extra för dom här i bloggen.


Annars har det varit en ganska seg vecka. Jag är fortfarande sjuk, stackars, stackars mig. Lite självömkan tycker jag faktiskt kan vara på sin plats.
Det började med ont i halsen, gick över till snor och snuva, kli i ögon och näsa. Sedan kom hostan och ont i bröstet. Just det, huvudvärk och feber oxå. Där är jag nu. Och, jaaAAA, Jeanette, man ska ta det lugnt. Men du vet hur det är med ett hus, hund och djur som inte alls har den goda smaken att ha förståelse för att man är sjuk *grymf*.

Akvariet har jag i allafall orkat med att göra ett vattenbyte och möblera om. Läste ju att mina nya fina fiskar var ciklider som gillade lite vattencirkulation. Behöver friskt vatten med god ytvattencirkulation, som det stod. Det var bara att ordna med syresten och övrig för de ska trivas.
Tyckte när jag såg dom första gången att de var stökiga i färgen. Ville ha enfärgade eller sådana med raka fina linjer och ingen oordning i färgerna. Nu älskar jag dessa sköldpaddsmönstrade fiskar.


-Labeotropheus trewavasae -
Honan är brunspräcklig, hanen blåskimrande med fenor i orange, del av akvariet där de bor

Veckans lycka blev när Karina och Anders kom förbi. Min bil har låtit aningens osunt från motorn. Såg framför mig en stor kostnad med reparationer, som jag inte har råd med, vilket skulle innebära att bilen skulle få stå och jag inte komma någonstans. Men så kom mina kära vänner förbi, och Anders hjälpte mig med lilla bilen. Nu mår hon bra igen, och jag är såååå lycklig. Tack tack tack!



Veckans irritation är ComHem! Så fruktansvärt värdelösa. Återigen har jag försökt komma i kontakt med dom. Det börjar med att man ska knappa in om man är kund eller inte, därefter personnummer eller kundnummer. Sen kommer alla förbannade alternativ att välja mellan där det aldrig finns det man vill.
Och därefter väntan, väntan och åter väntan, medans en klämmig röst ger information.
Efter 20 minuter har man hört det ett antal gånger och önskar bara att det fanns en knapp för att få rösten att försvinna.
Sen kommer man fram, och då
- man hör att det pratar folk, men den som tryckt fram mitt samtal har inte förstått det. Förtvivlat skriker man Hallå, Hallå, HALLÅÅÅ, men nä, de kopplar ner. Bara att börja om...
- man förklarar att man vill ha ett billigare alternativ, den som svarar har inte behörighet att göra denna ändring och ska koppla. Man får en upptagetton i örat, som avlöses av att man blir bortkopplad. Bara att börja om...
- man förklarar att man vill förändra en tjänst. Den man pratar med har ingen aning om vilken tjänst man pratar om. Man får förklara vilka tjänster de har. Man får sitta på vänt och återigen frågar de efter personnummer. Efter att man lagt på ringer de upp och säger att de visst sagt fel.
ComHem äger nätet in i min fastighet, jag har svårt att hitta likvärdiga alternativ. Jag är så jävla trött på dom. Ska försöka säga upp allt och byta om jag så ska vara utan telefon... Jag är sur.
Förresten, är det inte lite märkligt att man bara kan ändra till dyrare alternativ enkelt på deras hemsida. Det är när man vill ha ett billigare alternativ allt detta händer...

Inga kommentarer: