lördag 9 augusti 2008

080808

Redan på morgonen kände jag att fredagen inte va en kul dag.
Håller på att byta ut en massa mediciner och de får mig att må riktigt skit.
Hur som helst så åkte jag ut till Sorunda och hämtade älskade lilla Doris.
Linda och John har ju varit himla snälla och haft henne under en period.

Tack oxå Anna och Lena för ni varit så fantastiska.
De finns inte ord för vad all er hjälp varit värd.

Fredagen var som sagt en ganska sunkig dag. Kände mig inte alls på humör utan ville helst bara stanna under filten i soffan och inte göra något alls.
Men så var det ju de här 080808- eventet. Ingela ringde och var helt på de klara med att det behövde beskådas. Och ja... Kanske mer trivsamt än att ligga under filten tänkte jag.

Så vi möttes upp och tog oss ner till Stureplan - Helt Galet!!!
Så mycket folk - överallt - gick inte ens att ta sig fram. Man fastnade i klungan och kunde bara röra sig någon centimeter i taget. Att försöka dansa var rätt omöjligt - men musiken va skön.


Stureplan 080808 --Go Stockholm

Vi fattade beslutet att ta oss därifrån.
Ramlade först in på Solidaritet, bra musik,schyssta lokaler

Solidaritet
Stannade där en stund och gick vidare till Café Opera

Café Opera
Även där galet mycket folk.

Var en helt ok kväll, bättre än att stanna hemma. Men ändå så infann sig aldrig den riktiga partykänslan. Så jag tog bilen hem (dricker nästan aldrig när jag är ute) Och jag drog hem hyfsat tidigt - hemlängtan.

Och lycka är att ha en liten Doris som hälsar en välkommen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gammal är du?

Magdalena and Co in US sa...

Betydligt äldre än 27 :)