måndag 25 augusti 2008

Skönt när man får bli glad - Söta däckfirman

Fasen vad hårt däcken på bilen sitter fast med bultarna. Fick hoppa ordentligt på fälgkorset för att få loss dom. Lyckades till slut och satte på ett vinterdäck för att kunna rulla ner till däckverkstaden.
Helt förtvivlad berättade jag om mina två punkterade däck och att jag inte hade den blekaste aning om vad jag skulle göra. Jag fick rulla in bilen med en gång och två killar kikade på däcken.
De va jättetrevliga och gulliga, dessutom kom de med förslag på hur jag kunde spara pengar.
Det ena gick att laga medans det andra var helt sabbat. Hade varit förvånad om det inte var det med tanke på att jag rullade hem med det för jag vägrade lämna bilen. Hur som helst fixade dom det snabbt - tror det var ventilen - men vad vet jag.
Sedan var det dax att betala och jag kände ångesten komma igen. Det här skulle med största säkerhet bli dyrt.
150 kronor, säger han.
Trodde knappt det var sant. Höll på att börja gråta för jag blev så glad.
Så idag älskar jag världens gulligaste däckfirma som räddade min dag.
Däckspecialen i Stockholm i Västberga - puss på er

Inga kommentarer: