torsdag 14 augusti 2008

Mina fiskar



i Malawiakvariet får helt klart för mycket mat.
Men de e ju två små söta bebisfiskar där - och de vill man ju mata så de blir stora.
Planen är att lura de andra fiskarna genom att lägga mat i andra delen av akvariet,
sedan snabbt som attan lägga i en del där ynglena bor.



Å det går ju jättebra... typ no't.
Visst får de små i sig mat.
Men de stora, de e aningens för trinda.
Varje dag bestämmer jag mig för att inte ge mat, fiskar mår bra av att inte få för mycket.
Och varje dag misslyckas jag oxå.

----------------------------------------------------------------------------------------
Fick hjärnsläpp - har varit en del av den varan sista tiden - , köpte blodpudding, billigt tänkte jag.
Så kom jag hem och hade totalt glömt bort vad man äter till blodpudding. Kom ihåg att de var röd sylt. Tittade ett tag på Hallonsylten och bestämde mig sedan för att de nog inte är rätt röd sylt. I morgon ska jag köpa lingsonsylt :)
Ja, jag var tvungen att ringa en kompis å fråga...
Hur senil får man va?

Inga kommentarer: