Brasan är tänd i braskaminen.
Kom just in från en kall promenad med Doris.
Funderar över hur kallt det ska bli i natt, ska jag orka bära in lite blommor?
Nä, jag tror jag sitter kvar här.
------------------------
Andra stackare som ofrivilligt får sitta kvar
är de som bokat resa med Sterling Airways som gått i konkurs.
De som bokat resa får inte tillbaka pengar och resenärer sitter strandade.
Andra flygbolag går in och försöker hjälpa resenärer hem.
Riktigt surt.
--------------------------
Är sugen på nåt,
försöker komma på vad.
Chokladpudding, jordnötter, smågodis, Texas Pecan glass...
Ähh, har ändå inget hemma.
--------------------------
Snart börjar Grey´s Anatomi -
idag ska jag komma ihåg att titta.
Läs även andra bloggares åsikter om Braskamin, Sterling Airways, Konkurrs, Jordnötter,
Visar inlägg med etikett Saker som suger - K. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Saker som suger - K. Visa alla inlägg
onsdag 29 oktober 2008
onsdag 22 oktober 2008
Bara så beklagligt
Jag hade verkligen inte tänkt att skriva mer om det här.
Men jag vill tipsa om namninsamlingen och
dessutom ge mitt stöd till Marcus Birro.
-------------------------------------
- För de som inte tycker det är ok att förnedra på det sättet K gör.
--Ta mig till namninsamlingen--
---------------------------------------
Surfar som vanligt in för att kolla vad som skrivs mest om i bloggvärlden.
Sorgligt, beklagligt och helt fel, enligt min uppfattning.
Aftonbladet idag om TV4 som behåller Katrin som programledare
Okej, då är det tydligen det som ska vara förebilden -
för unga som vill synas, som vill komma in i media.
Var väldigt elak, strunta i andra och förnedra dom.
Det är rätt väg att gå för att synas.
Precis när jag började tro att det fanns hopp om vilka signaler man vill skicka,
att förnedra andra inte var okej.
Bara så tragiskt
--------------------------------------------
Ännu mer tragiskt är de kommentarer som skrivits i Marcus Birros blogg.
Det går inte att uttrycka sitt stöd där efter att han har stängt den idag -
vilket jag till fullo förstår.
Vill jag bara här - i min lilla blogg - i min lilla värld -
uttrycka mitt fulla stöd för honom, för att han inte accepterade.
Också en tanke till hans familj som utsätts för det här.
Kan inte ens med att skriva av det som skrivits till honom.
Klicka in i hans egen blogg och läs.
Det är verkligen så osmakligt att ord inte finns
Fy fan, vad ledsamt!
-----------------------------
Elaka människor kommer alltid att finnas,
frågan är väl hur omgivningen reagerar på dom.
-----------------------------
Läs vad andra tycker -HÄR-
Men jag vill tipsa om namninsamlingen och
dessutom ge mitt stöd till Marcus Birro.
-------------------------------------
- För de som inte tycker det är ok att förnedra på det sättet K gör.
--Ta mig till namninsamlingen--
---------------------------------------
Surfar som vanligt in för att kolla vad som skrivs mest om i bloggvärlden.
Sorgligt, beklagligt och helt fel, enligt min uppfattning.
Aftonbladet idag om TV4 som behåller Katrin som programledare
Okej, då är det tydligen det som ska vara förebilden -
för unga som vill synas, som vill komma in i media.
Var väldigt elak, strunta i andra och förnedra dom.
Det är rätt väg att gå för att synas.
Precis när jag började tro att det fanns hopp om vilka signaler man vill skicka,
att förnedra andra inte var okej.
Bara så tragiskt
--------------------------------------------
Ännu mer tragiskt är de kommentarer som skrivits i Marcus Birros blogg.
Det går inte att uttrycka sitt stöd där efter att han har stängt den idag -
vilket jag till fullo förstår.
Vill jag bara här - i min lilla blogg - i min lilla värld -
uttrycka mitt fulla stöd för honom, för att han inte accepterade.
Också en tanke till hans familj som utsätts för det här.
Kan inte ens med att skriva av det som skrivits till honom.
Klicka in i hans egen blogg och läs.
Det är verkligen så osmakligt att ord inte finns
Fy fan, vad ledsamt!
-----------------------------
Elaka människor kommer alltid att finnas,
frågan är väl hur omgivningen reagerar på dom.
-----------------------------
Läs vad andra tycker -HÄR-
söndag 19 oktober 2008
Avslut - bara 2 - blev 120
Vi gör inget när bara 2 klagat, sa TV400
I detta nu har så har 120 personer skrivit på en namninsamling.
Så...
Tack för att Internet finns, för vanliga människan kan komma till tals!
Vill bara avsluta med att visa vägen till namninsamlingen,
för dig som tycker det är viktigt att säga ifrån när man kränker andra.
Klicka HÄR för att göra det.
Nu gör jag avslut, det får räcka här.
Ni som vill läsa vad jag skrivit i ämnet gå in på"etiketter":
Saker som suger -K
I detta nu har så har 120 personer skrivit på en namninsamling.
Så...
Tack för att Internet finns, för vanliga människan kan komma till tals!
Vill bara avsluta med att visa vägen till namninsamlingen,
för dig som tycker det är viktigt att säga ifrån när man kränker andra.
Klicka HÄR för att göra det.
Nu gör jag avslut, det får räcka här.
Ni som vill läsa vad jag skrivit i ämnet gå in på"etiketter":
Saker som suger -K
Var kanske inte oväntat att man inte kan skratta bort allt...
Nej, det var inte jag!
Det var någon annan, inte jag som tog kakan!
Så står man där med handen i kakburken...
Oj då, här står jag med handen i kakburken...
Känns lite så när man läser artikeln i Aftonbladet

Bra att Katrin sa förlåt.
Från och med nu hoppas jag att inte skriva ett dugg om henne.
Tycker inte att hon ska ha publicitet, inte heller kommer jag
titta på det hon medverkar i.
-------------------------------------------
Däremot kommer jag alltid fortsätta att reagera mot sådant som är fel.
--------------------------------------------------
Det var någon annan, inte jag som tog kakan!
Så står man där med handen i kakburken...
Oj då, här står jag med handen i kakburken...
Känns lite så när man läser artikeln i Aftonbladet
Bra att Katrin sa förlåt.
Från och med nu hoppas jag att inte skriva ett dugg om henne.
Tycker inte att hon ska ha publicitet, inte heller kommer jag
titta på det hon medverkar i.
-------------------------------------------
Däremot kommer jag alltid fortsätta att reagera mot sådant som är fel.
--------------------------------------------------
Bögig, äcklig, och och är inte ok
Det är så jävla skönt att mobbning inte accepteras!
Katrin får inte längre vara kvar - läs i Aftonbladet HÄR
Läs i DN HÄR
Men som jag tidigare skrev så handlar det hela inte om Katrin.
Läs HÄR
Läs i Expressen HÄR
----------------------------
Barn leker ofta TV-program.
Skönt att slippa se dom leka Katrin i Idol.
Någon kunde ha varit Katrin, sedan sagt till sina kompisar att de
är äckliga, fula, och bögiga. Sedan hitta andra spontana elaka saker.
------------------------------
Birro, som inte accepterade är bäst!
Bimbo Boy som startade namninsamling är bäst!
Bloggare och andra som reagerat är bäst!
------------------------------
Vad jag skrivit om det här tidigare - Klicka HÄR
fredag 17 oktober 2008
Jag står också för vad jag tycker
Varit iväg till sent idag. Det har varit en Doris Day - mer om det senare.
-------------------------------------------
Det handlar egentligen inte enligt min mening om Katrin,
utan om vilka signaler som är okej att sända ut,
vilka värderingar vi har.
--------------------------------------------
Du kanske tycker jag är överkänslig?
Att hur kan man bry sig?
I mitt liv finns givetvis mycket mer väsentliga saker än Katrin Zytomierska.
(f´låt Katrin)
Jag har inte levt i en skyddad bubbla,
där Katrin blir en aha-upplevelse över hur världen kan vara.
I de outgrundliga vägnar livet kan ta sig är Katrin i jämförelse en vårvind.
-------------------------------------------
Men att tycka att det är okej att förnedra andra, vara cynisk,
sedan skratta bort det och fortsätta att förnedra.
Jag tycker inte det är okej.
Visst blir Katrin omtalad, rubrikerna handlar om henne
och jag bidrar också till att ge henne uppmärksamhet nu.
Grattis, vilka meriter att bli känd för!
--------------------------------------------

Jag tycker inte om resonemanget:
"Är du duktig på att förnedra andra - då är du en TV-profil, någon som är värd att satsa på".
Jag tycker inte att ärendet har hanterats bra efteråt.
Därför skriver jag på namninsamlingen.
Klicka HÄR för att göra det.
--------------------------------------------
Förresten 1:
Man nog akta sig för att kritisera Katrins sätt...
Marcus Birro kritiserar Katrin,
hon svarar i sin blogg och kallar Marcus Birro
" Ett galet fyllo som vill dra lite nytta av min mediekarusell”
- läs mer om det i Artikeln i Aftonbladet om "Plocka bort henne".
-----------------------------------------
Förresten 2:
Andreas Carlsson i juryn är riktigt söt.
-------------------------------------------
Vill du läsa vad andra tycker?
Klicka HÄR och HÄR och HÄR
--------------------------------------------
What goes around - comes around...
-------------------------------------------
Det handlar egentligen inte enligt min mening om Katrin,
utan om vilka signaler som är okej att sända ut,
vilka värderingar vi har.
--------------------------------------------
Du kanske tycker jag är överkänslig?
Att hur kan man bry sig?
I mitt liv finns givetvis mycket mer väsentliga saker än Katrin Zytomierska.
(f´låt Katrin)
Jag har inte levt i en skyddad bubbla,
där Katrin blir en aha-upplevelse över hur världen kan vara.
I de outgrundliga vägnar livet kan ta sig är Katrin i jämförelse en vårvind.
-------------------------------------------
Men att tycka att det är okej att förnedra andra, vara cynisk,
sedan skratta bort det och fortsätta att förnedra.
Jag tycker inte det är okej.
Visst blir Katrin omtalad, rubrikerna handlar om henne
och jag bidrar också till att ge henne uppmärksamhet nu.
Grattis, vilka meriter att bli känd för!
--------------------------------------------
Jag tycker inte om resonemanget:
"Är du duktig på att förnedra andra - då är du en TV-profil, någon som är värd att satsa på".
Jag tycker inte att ärendet har hanterats bra efteråt.
Därför skriver jag på namninsamlingen.
Klicka HÄR för att göra det.
--------------------------------------------
Förresten 1:
Man nog akta sig för att kritisera Katrins sätt...
Marcus Birro kritiserar Katrin,
hon svarar i sin blogg och kallar Marcus Birro
" Ett galet fyllo som vill dra lite nytta av min mediekarusell”
- läs mer om det i Artikeln i Aftonbladet om "Plocka bort henne".
-----------------------------------------
Förresten 2:
Andreas Carlsson i juryn är riktigt söt.
-------------------------------------------
Vill du läsa vad andra tycker?
Klicka HÄR och HÄR och HÄR
--------------------------------------------
What goes around - comes around...
torsdag 16 oktober 2008
Förlåt - Är det fel att vilja vara en snäll människa?
Aftobladet idag
Om jag får välja en egenskap jag strävar efter (ja, jag har många fler saker jag vill vara)
så är det att vara snäll.
(ok, jag vet att man säger att det är kossorna på landet oxå)
Jag vill vara en snäll människa.
Inte så att andra trampar på en.
Men jag tror inte på det cyniska,föraktfulla och bittra.
Humor, ironi - japp, det gillar jag.
--------------------------------------------
Ibland är jag inte snäll,
ibland säger jag saker utan att tänka på hur det uppfattas.
Jag är inte perfekt, jag vet inte bäst.
--------------------------------------------
Ibland är det så att det som lät bra i mitt huvud, inte alls lät så bra när det kom ut.
(Känner du igen det?)
-------------------------------------------
Ibland händer det något, på väg mellan min mun, till dina öron.
Det spelar ingen roll om jag inte menade illa, blir du sårad - så blir du.
Om det inte var min avsikt, att jag inte förstod hur du uppfattade det.
Då finns det ett ord...
Förlåt, jag ville inte göra dig ledsen.
---------------------------------------
Jag missade debatten igår på Kvällöppet, det står om det i Aftonbladet idag.
Tror jag är mest glad att jag missade det.
Jag vill verkligen tro att Katrin är en bra människa,
att hon är en smart tjej, som går sin väg, som inte ber om ursäkt för sig.
Smarta tjejer "rockar"!
Men hon gör det så svårt.
Katrin vet inte vad granskningsnämnden är,
hon vet heller inte vad en programledare är...
Hon säger saker och menar att hon inte har något ansvar.
Hon säger att hon skrattar åt kritiken från dom som blir ledsna och upprörda av hennes cyniska kommentarer.
Jag försöker verkligen hitta ironi, bara en vilja att röra om i grytan.
Men...
Naturlig och spontan är inte synonymt med cyniskt.
---------------------------------------
Kan bara hålla med Marcus Birro i följande
Ur artikeln
Marcus Birro:
"– Jag vill vara allting annat än det hon är. "
---------------------------------------------------------------------
"Det står inte någonstans i mitt kontrakt att jag har ett ansvar, och det är absolut ingenting som jag åtar mig, sa Katrin Zytomierska som svar på kritiken."Det finns även ett klipp där från programmet.
Bilda er egen uppfattning.
Min är klar. Att vara elak är inte trivsamt Nu, har jag bestämt mig för att undvika titta/läsa allt hon medverkar i.
Jag tycker hon är sorglig.
---------------------------------------------------
Läs andra blogginlägg
Här och Här och Här
--------------------------------------------------
What goes around - Comes around
tisdag 14 oktober 2008
Mera Katrin. Kanske lite bloggpower kan vara nåt?
Bild från Aftobladet idag - Läs gärna Katrins fråga - och bergrunda...
Stressad och på väg.
Bara en kort tanke.
I Aftonbladet står det igen om Katrin Zytomierskas påhopp.
Ur artikeln:
”Inget förändras”
Christer Andersson är kanalchef på TV 400, som sänder programmet.
– Det här påverkar inte Katrins programledarroll. Det finns alltid anledning att prata om hur man behandlar unga idoler som precis har blivit utröstade. Men inget förändras på grund av två anmälningar till Granskningsnämnden.
Tänkte bara...
Undrar vad som händer ifall alla de som bloggar, som tycker det här är galet, också anmäler?
Om du liksom Katrin inte vet vad granskningsnämnden är, eller tycker något bör granskas.
Här kommer
en länk till Granskningsnämnden - här
lördag 11 oktober 2008
Fan, Katrin! Bimbos ska vara blonda.
Fan, Katrin! Bimbos ska vara blonda.
Nu ger du oss brunetter dåligt rykte!
Eller kan man tycka något annat efter att ha läst i Aftonbladet:
Nu ger du oss brunetter dåligt rykte!
Eller kan man tycka något annat efter att ha läst i Aftonbladet:
”JÄVLIGT DÅLIGT”
Programledaren Katrin Zytomierska ställer frågan
Är Jesper inte lite väl bögig?” till Anders Bagge
i TV 400:s nya ”Eftersnack Idol 2008”.
Något som får såväl Bagge som Peter Jihde
att reagera starkt.
”Jag tyckte att Katrin gick över gränsen”, säger Jihde. Utröstade Jesper Blomberg kallar uttalandet ”jävligt dåligt”.
Programledaren Katrin Zytomierska ställer frågan
Är Jesper inte lite väl bögig?” till Anders Bagge
i TV 400:s nya ”Eftersnack Idol 2008”.
Något som får såväl Bagge som Peter Jihde
att reagera starkt.
”Jag tyckte att Katrin gick över gränsen”, säger Jihde. Utröstade Jesper Blomberg kallar uttalandet ”jävligt dåligt”.
onsdag 8 oktober 2008
En artikel som blev lite spin-off . Tankar kring sex, ensamhet och förhållanden
Kollar som vanligt in vad som bloggats om idag. Hittar en artikel i Expressen om Katrins tankar om äktenskap.
Katrin -stor blogg, får betalt för att skriva, nyligen skild från Alex - ännu större blogg, får betalt för att skriva.
Tar ett litet citat ur artikeln:
Lite funderingar...
"Jag kanske låter krass, men det är faktiskt så det är"
Hur kan hon veta hur det är? Kan inte hjälpa att det känns lite förmätet att en 31-årig tös berättar "hur det faktiskt är".
Men, det är möjligt att det är felskrivet, felciterat eller tagit ur sitt sammanhang, jag hoppas på något sätt det, för Katrins skull. Kvällstidningarna brukar väl alltför ofta köra skvallerjournalistik.
--------------------------------------------------------
Mera funderingar - utan att hävda att "det är så det är",
eller att det är jag som uppfunnit tankarna...
Om ensamhet:
Det är skillnad på att vara ensam och att vara själv.
Det finns ingen ensamhet som är så stor som den man upplever i en dålig relation.
Om relationer:
Jag tror att när en relation börjar bli dålig, när känslan är påtaglig att något är fel. Då är det dax att gå vidare. Oavsett om det handlar om kärlek eller jobb. Alltför många upptäcker 10 år senare att man kämpade förgäves.
Jag har också haft relationer och varit gift. Nu gick ju det inte alldeles lysande eftersom äktenskapet slutade i skilsmässa. Men kalla mig hopplös drömmare för jag tror på kärleken och jag tror också att den kan vara livslång. Men sedan vet man aldrig när i livet den rätta kommer. Kanske man inte träffar den rätta när man är 25 år, kanske man får vänta till 35, 45 eller 65 år.
Och trots att vissa relationer kraschar - oavsett hur svårt det är - vägra vara bitter.
Länge leve kärleken - Och hoppet.
Om sex:
Män har sex för att må bra.
Kvinnor har sex när de mår bra.
Därför funkar det så jäkla bra i början. Alla är lyckliga.
Sen när ungarna ska hämtas på dagis, ingen jäkel har diskat, hon är sur, han snäser något.
Hon är fortfarande sur och kåt är det sista hon är.
Han är kåt, får inget och blir sur.
Voila!
Houston, We've Got a Problem
----------------------------------------------------------------

Katrin -stor blogg, får betalt för att skriva, nyligen skild från Alex - ännu större blogg, får betalt för att skriva.
Tar ett litet citat ur artikeln:
"Självklart finns det förhållanden som inte spricker. Men det är inga lyckliga förhållanden, utan förhållanden som präglas av bitterhet, tjafs och sexlöshet.
Jag kanske låter krass, men det är faktiskt så det är. Jag är 31 år gammal. Jag var ihop med min kille i sex år. Det är inte alls illa pinkat faktiskt."
Lite funderingar...
"Jag kanske låter krass, men det är faktiskt så det är"
Hur kan hon veta hur det är? Kan inte hjälpa att det känns lite förmätet att en 31-årig tös berättar "hur det faktiskt är".
Men, det är möjligt att det är felskrivet, felciterat eller tagit ur sitt sammanhang, jag hoppas på något sätt det, för Katrins skull. Kvällstidningarna brukar väl alltför ofta köra skvallerjournalistik.
--------------------------------------------------------
Mera funderingar - utan att hävda att "det är så det är",
eller att det är jag som uppfunnit tankarna...
Om ensamhet:
Det är skillnad på att vara ensam och att vara själv.
Det finns ingen ensamhet som är så stor som den man upplever i en dålig relation.
Om relationer:
Jag tror att när en relation börjar bli dålig, när känslan är påtaglig att något är fel. Då är det dax att gå vidare. Oavsett om det handlar om kärlek eller jobb. Alltför många upptäcker 10 år senare att man kämpade förgäves.
Jag har också haft relationer och varit gift. Nu gick ju det inte alldeles lysande eftersom äktenskapet slutade i skilsmässa. Men kalla mig hopplös drömmare för jag tror på kärleken och jag tror också att den kan vara livslång. Men sedan vet man aldrig när i livet den rätta kommer. Kanske man inte träffar den rätta när man är 25 år, kanske man får vänta till 35, 45 eller 65 år.
Och trots att vissa relationer kraschar - oavsett hur svårt det är - vägra vara bitter.
Länge leve kärleken - Och hoppet.
Om sex:
Män har sex för att må bra.
Kvinnor har sex när de mår bra.
Därför funkar det så jäkla bra i början. Alla är lyckliga.
Sen när ungarna ska hämtas på dagis, ingen jäkel har diskat, hon är sur, han snäser något.
Hon är fortfarande sur och kåt är det sista hon är.
Han är kåt, får inget och blir sur.
Voila!
Houston, We've Got a Problem
----------------------------------------------------------------
Livet är ingen räkmacka
Men ikväll blev det ett par hemmagjorda till middag - mums
Men ikväll blev det ett par hemmagjorda till middag - mums
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)