onsdag 16 april 2008

Ankbebbarna är 1 dag nu

Idag är de små ankorna 1 dag, si sådär...
Tre ankor fortfarande kläckta och fyra ägg okläckta.
Jodå, ankmamma vaktar de som en riktig pitbull. Idag när jag kikade in fick jag se en liten ankbebis gå runt på sin mammas rygg. Bra att man alltid har mobilen med sig.


Så jag satte mig därinne i huset å bara tittade på de små.
Mamma anka blev riktigt lugn efter ett tag och insåg att jag inte var något större hot, utan en ganska trivsam sak som kom med mat och vatten till henne.


Så efter en stund kunde jag till och med hålla en liten liten gul anka i handen.
Och titta när jag lägger tillbaka den. Mamman är inte alls upprörd längre.

Sugen på att köpa anka??? Gå till min hemsida och maila mig!

Snart börjar ett av mina favvoprogram - Rent hus - det tilltalar den låga driften inom mig som på något sätt gillar att äcklas.

Och så tycker jag att jag har det så himla fint hemma efter att ha sett det. Extra poäng för det, ha ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ankor- mot 1-års kalas för mopsar
nörd-faktorn är väl ungefär detsamma ;-)
Däremot- fröer och sticklingar- vill inte se-----
Kram från ett fortfarande mkt snörikt Mörön
Annalena