fredag 4 april 2008

Myskankor som boar




En helt underbar dag.
Tar en paus i solen på tomten. Så hör jag det... Det låter som någon trashar hela min friggebod.
Kikar in hos ankorna, först tror jag de är galna, sen inser jag att de hjälps åt att boa.
Honan och hanen sliter i frigoliten, de kommer åt den uppe i taket, resten har jag satt för när jag isolerade deras hus.
Har länge undrat varför de sabbar sitt hus, nu fick jag svaret. Frigolit är mysigt och varmt för små ägg :).
Spelade in en liten film för de som vill se ankor boa. Tycker de är riktigt söta när de hjälps åt. Den är ca 1 minut lång, har du tålamod att se så länge så får du mot slutet höra hur en myskanka låter när de kvittrar. De ha två ljud, ett väsande - japp det hörs oxå, och ett kvittrande.

Och hoppa in på hemsidan och rösta på om du tror att det blir ankor av äggen! Klicka här för att rösta.

Dessutom - om någon läser här vore det himla trivsamt med en kommentar, ett litet hej räcker!

Inga kommentarer: