tisdag 29 april 2008

Mera vatten

Så när man tycker att man har tillräckligt med projekt på gång...
Då råkar man snubbla över ett nytt. Typ ett dryga 300 L akvarium...

Skulle ha köpt det av min vän Åse för ett bra pris, men ett bra pris är svårt att betala om man inte har några pengar alls. Till slut ringde hon och sa -Du får det, om du hämtar det NU, jag vill inte se det längre.
Sagt och gjort. Nu har det stått här länge. Men så förbarmade sig Johan över mig och bidrog med begagnat grus. I flera dagar har jag tittat på ett akvarium med vatten och grus. De är väl inte jättespännande direkt.
Så jag åkte till världens bästa zoo och skulle komma hem med scalare, drömmen var ju egentligen diskus (man har ju dyr smak - mellan 200 till 600kr kostar de), men så kom jag hem med ciklider. Oj då! Så konstigt det kan bli.
Och det där med att lite snabbt och lätt fixa till något, ja det har jag väl nämnt förut.
Till halv tre i natt höll jag på för att få igång den där jävla pumpen som stannat.
Men fiskarna är fina, å jag är jätteglad!
Dagens stora jättetack går till Åse och Johan!!! Puss på er

Inga kommentarer: