torsdag 24 april 2008

Vi cyklar å tittar på valpar

Doris & Jag chillar framför TV'n.
Doris är ledsen. Kan vara skendräktighet som är orsaken.
Har dammat av min gamla springer och börjat cykla med Doris, trodde det skulle ta tid att få henne att springa bra. Men det funkade supersmutt.

Fast Doris har väääldigt långa ben. Hon bara skrittar fram, får cykla på lite för att få henne att trava. (Travar å skrittar hundar?) Äsch, ni vet vad jag menar.
Hur som helst så sitter hon och tittar eländigt på mig å låter -uuuuuuu...-. Å då vet jag att hon har ätit, rastat, cyklat, å dessutom gjort lite letaövningar. Så det är inget fel!
Uuuuuuuh, låter hon. Tittar sorgset på mig.

Sen kom jag på henne i min renbäddade mysiga säng som jag nyduschad skulle krascha i.
Den dög minsann inte! Doris hade bäddat om - ordentligt!
Har en svag känsla av att lilla ankungen triggade det hela.
Man kanske kan få låna en av Lexis bebbar Anna??? :)

Dagen jag var tvungen att avliva lilla ankungen var jag så sorgsen att jag kände ett stort behov av något glatt. Åkte till Ekerö och hälsade på Madeleine och Ziri med valpar.
Valpar får en alltid att bli på bra humör!


Tyvärr var det lite mörkt ute så bilderna blev lite sådär, men ljuvliga valpar ser man ändå att det är!

Väl på plats, sa Madeleine
Jag går in och städar lite, passar du valparna. Mmm... eller hur, de var ju himla lätt!!! Sju galna valpar som sprang åt olika håll. Plättlätt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår inte alls vad du menar??? *ler* De är ju så små och söta kommer när man ropar och så vidare ;)

Tack själv det var trevligt att du kom.
För intresse.... Jag är hemma i helgen med de små. :D

Ha det gott
Kram