tisdag 8 april 2008

Doris på kollo & lite bygge på g

Snart har Doris varit på kollo i en vecka!
Just nu är hon hos Lena, Sara och Hanna. Dom är sådana där läskigt hurtiga människor som går upp jättetidigt på morgonen och motionerar. Doris får givetvis följa med på deras låååånga prommisar. Ok, långa promenader - det brukar vi oxå ta, men lura upp stackars Doris på morgonen. Inga sådana vanor med hem tack :=)
Bilden är en gammal bild. Det kom ett MMS när Doris var hos Anna och faster Isola. Bara för att jag råkade ringa typ några gånger om dagen och frågade om det veeerkligen gick bra...

Till slut kom det här MMS't : -Jag har det bra!!!
Doris & Isola Visst är de söta!
Under den här tiden har jag försökt ta tag i alla projekt samtidigt. Ett av dem är altan. Man skulle kunna säg att det är aningens trångt med mina pelargoner där. Min ekonomi tillåter inga som helst investeringar, däremot har jag lite virke som jag fått. Efter att sorterat det insåg jag att det inte räckte till en ny hylla.

Däremot hittade jag konsoler jag köpt tidigare. Konsoler har man alltid nytta av!

Letade vidare och hittade några gamla lister som en kompis rev ner från sin fasad och skulle slänga - numera tar jag tillvara på det mesta och fick med mig en del virke hem. Nu kunde de nog komma till användning. Bestämde mig för att använda dem till att bygga hyllor som fönsterbrädor.


Det har jag hållit på med i några dagar nu - samtidigt som jag börjat plantera om alla mina pelargoner. De stackarna blev riktigt misskötta förra säsongen då orken inte räckte till. Och växthuset har jag startat upp, och fiskarna har fått pumpen igång i dammen. Sen har jag i och för sig fått ligga stilla ett par dagar för jag får så jäkla ont i min kropp. Men bortsett från det så försöker jag verkligen utnyttja tiden.



Om det råder några som helst tvivel om vad som är en kvinnas bästa vän... Sluta fundera - det är en sladdlös skruvdragare. Givetvis med tillräcklig kapacitet för att kunna borra. Och dubbla batterier är nästan oxå ett måste. Man vill ju inte behöva vänta på att ladda sina apparater :=)

Jag som snickrar på altan

















Inga kommentarer: