onsdag 5 oktober 2011

Hej blogg!



Och hej mina kära bloggläsare om ni fortfarande hittar hit.

Jag är tillbaka hemma i USA efter min Sverigeresa.


Den blev inte alls så som jag hade tänkt mig och tyvärr en hel det trista saker gjorde att det blev total omprioritering. Men det kommer jag kanske skriva lite om till och från senare, just nu får det vänta.

Jag har faktiskt varit tillbaka i USA sedan några veckor, men det har varit fullt ös - medvetslös. Men nu kände jag att jag saknar bloggen och er.
En del roliga saker och en del praktiska saker hann jag med i Sverige och här hemma i US har det ju hänt en hel del också. Så jag tror att de närmaste inläggen kommer bli en krafigt blandning av här och nu - Sverige - vad som hänt - och annat som poppar upp.

Har inte varit ute i bloggvärlden på en månad så har ingen aning om vad som händer hos er. Och jag är så nyfiken!!!! Så om tid och kraft finnes ska jag försöka komma ikapp lite där också.

Just precis nu tog jag mig själv i kragen och gick ut i solen lite. Jag hade visst D-vitamin brist också och tänkte att solen kunde få vitaminisera mig. Visst är det väl D-vitamin man får från solen? Äsch, annars får jag väl nån vitamin i alla fall.

Djuren är som vanligt. Doris sitter på ena solstolen och solar som en hertiginna. Hoppsan springer nu, nog sitt 150:e varv med en pinne för att slänga sig ner rulla runt på rygg, jonglerar med den och ta ett nytt varv. Jag vet inte vad han är hög på, men jösses den hunden har energi.

Svarta katten (Snoddles) ligger och sover högst upp på en kuddhög. Hon kan vid ensktaka tillfälle mäkta med att ta en och annan fluga medans lilla katten (Little Evil) är som en tiger i mini-mini förpackning. Hon är ju liten för att vara kissa, men föder sig själv genom att agera mördarkatt. Tyvärr har hon inte riktigt urskiljning på vad hon tar. Möss och skadedjur är tacksamt medans små söta kaninungar och fågelungar inte känns lika mysigt. Men, men hon är ju en tiger...

Pippin Larry mår utmärkt och är en sällskapskrävande liten sak. Han skäller och protesterar emellanåt när han inte tycker att han får den uppmärksamheten han förtjänar.
Och när jag nös nyss, kan jag slå vad om att det lät som han sa " bless you".

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag har saknat dig och sänt en tanke nu och då rakt ut i rymden och undrat hur du har det!
Roligt att du är tillbaka igen!

Karinkram!

em sa...

Så kul att du har hittat tillbaka! Jag har undrat vart du tog vägen!
Ser fram emot att få läsa om dina öden och äventyr!
Margaretha
PåSladden: visst är det D vitamin du får av att exponera huden i solen. Här får vi nog leva länge på det vi lyckats lagra under sommaren

Charlie sa ... sa...

Äntligen!!! Saknat dig massor


Jag ligger lite efter så jag skriver snart till dig <3

Camilla sa...

Välkommen tillbaka!
Även om allt inte blev som du tänkt så hoppas jag att du hade en bra tid i moderlandet. Och att du fick med dig en massa ostbågar tillbaka:)

Energinivån bland dina djur verkar det inte vara något som helst fel på. Hoppas nu att du har fått upp din D-vitamin nivå igen.

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Ni är SÅ HIMLA GULLIGA!
Pettas- Tack söta du för att du skriver att du saknat mig! Jag tror nog att din tanke kom fram, kände det :)

em- Tack söta du för att du skriver att du saknat mig! Jo, det har varit en ordentlig tubulens och är fortfarande inte i fas. Men rapport kommer nog framöver. Bra! Jag visste väl att det var nån vitamin. Jag har ju lite dille på att dricka Aloe Vera som innehåller massa vitaminer. Men har slarvat ordentligt senaste månaderna med det.

Lotta - Tack söta du för att du skriver att du saknat mig! Du vet hur glad jag blir. Ingen stress, ta en sak i taget... Kommer ju från rätt person, men ändå ;)


Camilla - Tack söta du, jag blir så glad för välkommen tillbaka :) Jag ska faktiskt lägga ut en bild på min packning, så du ser hur man packar "på riktigt" - ostbågar, jajjamänsan. Men jag har fortfarande varit för snål för att öppna en påse, men får nog inte spara för länge. Djuren är inte kloka!!! Men söta, och det kommer man långt på :)

Anonym sa...

Ja välkommen igen. Det kändes tomt....
Kram från Eva på Skördev.