torsdag 20 oktober 2011

Larry - Green Cheek Conure - Så himla i vägen!!!

Jaha, då har jag precis skrivit inlägget om hur upprörd jag blir över de dödade djuren. Nämnde att jag har min pippi Larry och att det är mot mina principer egentligen att ha djur i bur.
Larry satt i en liten bur i zoo affären. Varje gång jag åkte dit och handlade så stannade jag och pratade med honom. Han satt i hörnet men kom springandes när jag kom och när jag gick såg jag att han försökte komma så nära hörnet i buren mot det hållet jag försvann.
Så det blev som det blev. Han fick helt enkelt följa med hem. Från början fick han en av affärens största burar. Liten enligt min uppfattning. Så ny beställdes som väl är minst 5 gånger så stor som rekommenderat
Just ikväll är Larry förbaskat jobbig.
Han får vara ute så mycket som möjligt. Vanligtvis brukar han vara glad att bara vara med, men ikväll vet jag inte vad det var med honom. Han stökade runt med sina saker, gick upp på burtaket där han har Legot och betedde sig som en trotsig 2-åring och slängde med det.
Sen flög han hit. Jo, jag har inte vingklippt honom. Han var totalt vingklippt när jag köpte honom och om stackarn förlorade fotfästet föll han som en fura. Nu får vi se, börjar han flyga så mycket att jag tycker det är risk för hans säkerhet kommer jag delvis vingklippa honom. Så han har bärkraft men inte kan göra sig illa.
Så så här såg det ut nu ikväll när jag försökte skriva inlägget och Larry min Green Cheeked Conure var i vägen - konstant!
Tog bilderna med web camen medans jag försökte skriva. Jag är inte värst snygg, men det är så man ser ut efter en städdag framför datorn innan duschen. Hade inte tänkt mig att vara med på bild denna kväll.





5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Larry är ju inte särskilt mycket annorlunda än en katt som vill ha uppmärksamhet. Så många gånger man har fått tidningen, boken skymd och nedlagd av en liten mjuk varelse som uttrycker se mig!:D Han är go´din Larry!

Karin:D

Anonym sa...

Men HERREGUD - du kunde ju ha ringt så vi fick prata mer! Tycker det är mer än tydligt att han ville få din uppmärksamhet och sedan när du var lite trög pockade, pockade och pockade han på vid datorn. Jösses! ;P/J

Camilla sa...

Haha, snurrar han runt ditt finger? Så himla kul fågel även om jag är livrädd för fåglar som flaxar runt.
Jag hade en undulat när jag var liten och den var ofta ute och flög och landade alltid på mitt huvud. DET gillade jag inte även om mamma tyckte att det var väldigt kul:)

Kram

em sa...

Titta på mig mamma! Titta, nu hänger jag upp och ned! Ja, men titta då - nu hoppar jag. Såg du när jag hoppade?
Precis som en liten unge - och hur mycket man än älskar sin unge, eller katt, eller fågel, så kan man bli irriterad om man har annat för sig.
Ge cheeky Larry en puss på näbben från mig.
Margaretha

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Han är fiiiin! Men inte så att han kräver mycket omvårdnad, mer socialt. Tror han ligger i topp över djuren som behöver uppmärksamhet,

J- Anonym - Ja, jag tycker du kan göra din insats via webcamen och underhålla honom när han är i vägen, Long distans barnpassning ;)

Camilla - jag är verkligen ingen fågelmänniska som jag sagt flera gånger tidigare. Har aldrig haft önskan om en, Kanske när man var ung och såg Colubus, va d så han hett m papegojan som var läcker, Men jag måste erkänna att Larry har jag tagit till mitt hjärta som den obstinata underbara lilla varelse han är.

Em- du är så himla mitt i prick. PRECIS så är det. Han får en puss från dig. Ända obehagliga är att han ibland är på putsningshumör och har en förkärlek för att försöka sticka in sin lilla bananformade tunga i min näsborre. Det är inte fräscht, men han kanske tycker det är något fjäderliknande där inne,,,