tisdag 11 oktober 2011

Vi är TVÅ svenskar i Columbbus, Ohio (+2) Yippieee!!!

Jag måste bara berätta om något otroligt roligt!!!!
Det hände i de bråda dagarna innan resan till Sverige och jag har velat skriva om det länge.

En dag kom ett mail från en svensk tjej som också hamnat i Ohio. Hon hade liksom jag googlat på svenskar i Ohio och av en slump ramlat in på min blogg. Hon, hennes man och son bor här, så vi är faktiskt 4 svenskar i Columbus, Ohio som jag vet om nu.

Det visade sig att vi inte alls bor långt ifrån varann och vi bokade kaffedejt. Att träffa Malin och hennes son var otroligt roligt. Första gången jag sitter och bubblar på svenska på ett Starbucks.


Så här roligt hade vi! Är inte Ollie hennes son så himla go!

Jag vet att han har en egen blogg, men Malin jag minns inte adressen dit...
TACK Malin  för att du hörde av dig och jag hoppas verkligen att vi kan ses snart igen. Jag längtar efter det!  Nu börjar det så sakteliga lugna ner sig med akuta saker så det blir förhoppnings mer tid snart.

5 kommentarer:

Annika sa...

VAD glad jar blir för DIN skull, Magdalena!!
Önskar er många härliga Starbucks-timmar, fikan hos varandra och utflykter.
Det är guld värt att ha en annan svenska i närheten. GULD!!
Ngn ggn hoppas JAG kunna få fika med dig också!
Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Topp! En svennekompis nära!

Jag vill också fika med er !!

Kramar

Magdalena and Co in US sa...

Annika och Lotta - Fina ni!!!! Visst är det väl fantastiskt roligt. Och jag tycker ni båda bor på fel ställe ;) Fast när jag läser era bloggar ser det mycket finare ut där ni bor än här i Hillbilly land. Kramar

Bejla sa...

Så härligt! :-) Hoppas ni kommer att se mer av varandra framöver.

Magdalena and Co in US sa...

Beijla - Ja, så himla mysigt. Det hoppas jag också. Även om man ringer hem så är det något speciellt med att prata svenska "på plats" - eller hur man ska säg..