lördag 27 augusti 2011

Det var här jag skulle skriva TJOOOOOHOOO jag åker hem... men... Irene kommer

För ett par veckor sedan bokade jag en biljett till Sverige. Det blir inte så lång vistelse och en hel del jag måste stå i. Men jag är så himla glad!!!
Har också varit massor att förbereda eftersom jag under tiden jag är hemma ska försöka fixa ALLT med papper, körkort och pass.
Biljetten är bokad till måndag... Och vad händer då!!!???

Irene!!!! Största orkanen på ett par hundra år -enligt TV- som dessutom sänder konstant om detta nu. Den kommer att gå över östkusten och nu ser jag att alla flygplatser i New York området stänger lördag. Så hur det går med resan är just nu ovisst. Nyss sa de att dryga 20 miljoner människor är berörda och städer evakueras på löpande band. New York börjar evakueras och det är bara att hålla tummarna att den avmattas eller tar en annan vändning.

Det är klart att min resa i det stora sammanhanget inte är mycket att gnälla över. Men vad sjutton!!!
Å jag som fyndade nya resväskor/kabinväska häromdagen!!! I snake skin mönster!!!

Så det är väl bara att se om den står kvar på måndag och om det är nån trafik.
Ser att det även skrivs om Irene i svenska tidningar

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag förstår att det känns frustrerande att nästan vara på väg. Kanske du hinner ännu? Force majeure kan man inte göra så mycket åt när det handlar om någonting som Irene.

Håller tummarna att det löser sig på bästa sätt!

Kram!

em sa...

Även jag håller alla tummar och korsar allt som går att korsa!
Margaretha

Charlie sa ... sa...

Jamen visst är det typiskt! Nu när det äntligen är dax. Jag håller också tummarna att det är någorlunda "back to normal" på måndag.

Dina väskor är snygga!!

Kramisar

Anne-Marie sa...

Hoppas att Irene låter dig åka. Har inte följt stormen så mycket idag. Igår sände TWC bara nyheter om Irene. Övriga USA verkade inte finnas då. :) Kramar!

Desiree sa...

Även om det kanske inte är en lika stor katastrof som Irene så är det ju klart ändå lite av en personlig katastrof. Hoppas du kommer iväg som du ska på måndag eller dagen efter om inte annat. Ha en underbar vistelse i Sverige. Det är riktigt vacker sensommar nu. Jättefint.
Kram!

Annika sa...

Men idag är jag säker på att du kommer iväg. Flygplatserna öppnade redan igår. Så idag är jag helt säker på att du kommer iväg. AS planned!!
Irre var ju snällare än befarat på de flesta ställen. Lite överdrivet var det allt. JA; ingen hade kunnat flyga ngnstans i lördags, ingen alls. men redan igår var det business as usual på flygplatserna.
KRAM och HA så kul i sverige!!