lördag 27 augusti 2011

Jag tog lite paus

En dag hade jag bara inte lust att varken skriva eller läsa bloggar. Så då gjorde jag inte det. Nu är jag färdig med pausen tror jag och här är jag igen och hoppas att ni har tid och lust med mig fortfarande.


Dessutom fick vi en hel del annat att tänka på. Pauls pappa åkte till sjukan för att göra en kontroll för ryggoperation, en nerv som låg i kläm. De upptäckte att hans aorta var kraftigt förstorad och det blev akut. För att göra en lång historia kort, med inkompetenta läkare och turer till sjukan... Så åkte han in för kontroll inför ryggoperation. Fick förstorad aorta upptäckt och miste en njure på köpet.
Nu är han hemma och mår bra, så vi är inte oroliga för tillfället.
Men det är klart man blir lite orolig för att hamna på sjukan här. Fast i ärlighetens namn så funkar ju inte allt på svenska sjukhus heller. Och sjukhuset var det inte fel på, mer väldig otur med läkaren.

Så här kan ett amerikanskt sjukhus se ut.

Det var första gången jag besökte ett sjukhus här i USA och det var intressant att se. Mina bilder i huvudet är ju från serier som Grey's Anatomi ER och Scrubs. Nu var det här inte ER, men det påminde om svenska sjukhus. Stort, tråkigt, korridorer och ett ställe man inte gärna är på. Undrar vad de som gör inredningen tänker på, det är inte någon uppmuntrande design.

Men utsikten var det inget fel på. Tänk vad broar kan vara vackra tycker jag.

Så min plan är att uppdatera er med en del korta inlägg om vad som hänt här senaste tiden.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Oj det var tråkiga nyheter att din svärfar råkat ut för allt detta. Skönt att höra att han mår bättre nu. Jag tror precis som du att man tyvärr kan ha otur överallt i världen med läkare. När vi bodde i Alabama kan jag inte klaga på vården de gånger vi behövde uppsöka läkare. Det var hög nivå och kvalité på det vi möttes av.
Bloggpaus behövs ibland. Jag är dock glad att du är tillbaka och hoppas det ordnar sig helt för din svärfar.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Det är nog nödvändigt att ta paus när man känner att man skall göra det. Det är ju bara bra!
Däremot låter det inte särskilt bra vad gäller din svärfar fastän även det tycks reda upp sig sakta mak.
Hoppas nu att det svänger åt rätt håll och att han snart är fit for fight igen.

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Desiree - Ja, det blev rätt oroligt för några dagar. Men det är skönt att det ordnade sig. Sjukhusen här känns som om de är precis lika välutrustade och samma lika som i Sverige. Kostnaden är en annan historia, men har man bra försäkring så är man ju covered. Tack snälla för att du gillar att jag är tillbaka

Pettas - Ja, det kändes som om jag hade för mycket som snurrade och som behövdes fixas för att ha lust med bloggen. Och det var nog bra med lite paus, för nu känns det kul igen. Vi pratade med svärfar häromdagen och hans enda problem var att han ville ut med traktorn och ploga sina fält. Det är nog ett bra tecken :)