tisdag 2 augusti 2011

Fredag i 3D

I fredags var jag och Paul på bio. Vi har en biograf bara ett stenkast härifrån, eller man kanske ska säga ett par kurvor eftersom man inte går utan måste ta bilen.
Så här ser det ut inne på Marcus Cinemas
En av salarna har 3D där de visar den senaste filmen under en period. Just nu går Harry Potter and the deathly hallows part 2. Så i veckan passade vi på att se alla tidigare filmer för att komma ikapp.
Man får fantastiskt tjusiga glasögon att ha på sig.
Vi kom dit sent och undrade om det fanns platser kvar. Vi var de första som köpte biljetter. Så här tomt var det.
Fast det kom fler senare. Undrar om det är så att man kommer väldigt sent när man går på bio i US?
Nörd 1 och Nörd 2

Det här var första filmen jag sett i 3D och det känns som om efter det vill man inte se något annat. Det är helt fantastiskt när det kommer snöflingor ut i biosalen från duken. Eller när man far i hissnade fart som en berg och dalbana i Gringotts Wizarding Bank.
Filmen är 2 timmar och 10 minuter lång, 3D effekterna var inbäddade och gjorde en hel del scener riktigt läckra. Dock är inte hela filmen byggd på att bara uppleva effekter. Vissa saker är lite tramsiga, vissa delar känns aningen för långa, men i helhet så är det en bra film. Harry Potter är dock ingen barnfilm längre enligt min uppfattning.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Gillar era 3D-brillor! Det såg ju coolt ut på er. 3D-proffs nästan :)

Er bio ser ut som vår. Den ligger också några kurvor bort. Det är ballt att man kommer sent och så är det nästan tomt. Jag har helt kommit av mig hur det är att förbeställa eller komma några timmar innan för att få plats. Här är det halvtomt, minst. Fem minuter innan, då är man i god tid typ.

Fredag i 3D verkar bra!

Kramisar

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Nej, nej nej!!! Vi ser inte coola ut, tvärnördiga!!! Men vad gör väl det i mörkret... och nu på bloggen till allmän beskådan :) Kan tänka mig att det är ballt att komma sent, alla utom vi verkade göra det. Jag är ju van vid boka biljetter innan, så det var ju annorlunda. Japp, det var en bra avslutning på kvällen