tisdag 9 augusti 2011

Pizza i German Village

Igår kväll träffade vi Kristina och Andrew i German Village för att äta på ett pizzaställe de gillade.

German Village ligger ungefär 20 minuters bilresa från där vi bor i södra Downtown Coulmbus. Anledningen till att det kallas German Village är just för att det i mitten på 1800-talet kom en stor del tyska immigranter som slog sig ner där. De kom att utgöra så mycket som en tredjedel av befolkningen när det var som flest. Jag har inte varit där men det ska finnas en hel del fina byggnader och är säkert värt att utforska vid tillfälle. 1974 lades det till i" National Register of Historic Places" och 2007 blev det ett "Preserve America Community"  utfärdat av Vita Huset.
 Så här såg det ut på vägen dit

 
Och nu kommer vi in i området

Men nu var vi där för pizza och det var på Planks Bier Garten vi åt.

Tyvärr regnade det på kvällen annars hade det säkert varit mysigt att sitta ute. De hade en liten uteservering på baksidan också, som en innergård med parasoll och bänkar.

Så vi fick sitta inne. Lite kvarterskrog känsla, folk kom som de var och jag gillade stilen och atmosfären där.

Här är Kristina och Andrew som vi var ute med.
Kristina träffade jag i början av året  på Jo Anns i kön för att anmäla oss på kurser. Jag hade problem med am och pm och vi kom att prata på det viset. Så kan man träffa folk :)
De var de som vi var och fikade med och som hade Dumle Kola med till mig förut.


Pizzorna var riktigt goda.
De är i storlek så man beställer 2 stycken och sedan delar man på allt.

En himla trevlig söndag kväll blev det

5 kommentarer:

Desiree sa...

Oj vilka pizzor. Ser supergoda ut men stooora. Kul att få besöka den Tyska delen av stan och att det blivit utsett till historisk plats/område.
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Det kallar jag amerikansk pizza, det!:)


Karinkram!

Charlie sa ... sa...

Gott ser det ut, kul att träffa vänner och tillbringa en söndagkväll ihop! German Village blir jag nyfiken på :)

Kram!

Anonym sa...

Kul med utflykt och god Pizza.!!
Kra, från Eva H på västkusten.

Magdalena and Co in US sa...

Desiree - JaaaaAAAA!!! De var förvånansvärt grymt goda. Kanske för att jag inte är så förtjust i pizzor som är superdegiga i botten och det var inte dom här :)

Pettas - Jajjamän! Den märkligaste pizzan jag ätit hitintills var på UNO's som annars har god mat. Jag beställde den inte men smakade Pauls. Det var deras signaturrätt. Degig botten och potatismos fyllning blandat med något. Isch!

Lotta - Ja, jag blir nyfiken att utforska lite mer där. Det stod att de skulle ha många coffee shops och det gillar vi ju! Ja, det var roligt att vara ute och äta lite. Kul med lite vänner :)

Eva - Ja, det var roligt. När man gör det så känner jag att jag borde göra det oftare. Jag är lite fegis på att utforska här i USA.