tisdag 2 augusti 2011

Lördag i West Virginia

Pauls syrra och hennes familj hade kört från Florida och upp till West Virginia. Så i lördags var det lite kombinerad släktträff och för-kalas för hennes son som fyller 7 nästa vecka. Jag var i valet och kvalet in i det längsta. Hade inte tänkt följa med för jag ville inte lämna hundarna hemma för länge själva. Ännu mindre ville jag lämna Doris efter hennes operation.
Men efter 4 dagar efter inga komplikationer och att hon mest sussar hela dagen så bestämde jag mig i sista stund att hänga med om vi inte stannade för länge.
Själva resan dit tar dryga 2 timmar, låååångt! Så det innebar ca 3 timmar på plats för att voffarna inte skulle vara själva längre än 8 timmar.
Å så här ser det ut på en amerikansk hemmagrillning.




 Och eftersom det då också var födelsedagskalas blev det tårta och piñata för barnen.

Korvgrillning
och min första smak av "chili dog"
Det var inte gott, alls. Och varför har man bara senap på korven?
Jag menar man dränker ju allt annat i ketchup???


Pauls kusin Melissa och pojkvän Chad och jag och Paul

Jag hann också med att inspektera svärfars odlingar.

Helt otroligt att tomater kan växa när det är så torrt.



Sen blev klockan dags att åka hem och solen går ner tidigt här i USA, inga ljusa sommarkvällar inte. Men himmelen är fin.

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Kul att du bestämde dig för att följa med trots allt. Skönt att höra att Doris mår bra. Ser väldigt amerikanskt ut. ;) Trevligt med hemmagrillning. Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Det ser väldigt amerikanskt ut, vilket i och för sig är som det skall vara eftersom ni befinner er där:). Tomater har ena hejare till rötter så säkert är det en av orsakerna till att de klarar sig bra trots torkan.
Så skönt att allt går bra för Doris!

Ha en fin dag!
Karinkram

Magdalena and Co in US sa...

Anne-Marie - Ja, jag är glad att jag följde med. Ibland kan det vara skönt att komma hemifrån lite. Synd bara att det är så lång resväg.

Pettas - Ja, det kändes väldigt amerikansk ;)På något sätt så är det lika, men ändå olika. De där tomaterna får man beundra. Men det är ju varmt här, kanske så att de tål torka bättre än kyla. Jag vet mina gillade inte kalla Sverige sommrar utomhus