måndag 1 augusti 2011

En fantastiskt bra början på dagen!

Nu har det gått ett par dagar sedan jag skrev sist. Ska berätta om vad vi gjort i helgen senare i ett annat inlägg.
Vill bara börja med att tala om att älskade Doris fortfarande läker som hon ska och mår bra.

Idag fick jag en fantastisk bra början på dagen. Jag fick ett paket från Sverige! FRÅN SVERIGE! ETT PAKET - TILL MIG!!! Är inte bortskämd med sådana saker.

Jag hade nämt för Jessica att jag var sugen på dajm. Men sen kom det ett STORT paket - julafton!
Måste vara många Dajamar i det paketet, tänkte jag.
Bara den här kassen kan få en utlandssvensk att bli lycklig.

Men  finaste Jessica M hade packat lite smått och gott som hon tänkte jag kunde vara sugen på. Och jösses vilka skatter som kom. Svenskt godis, svenskt snus, mariekes, tidningar och Kalles Kaviar. Hur kunde hon veta att jag häromdagen var så otroligt sugen på en äggmacka med Kalles Kaviar?
Så idag är en så bäst dag. Jag ska stoppa in en prilla, äta en dajm, bläddra i tidningar på svenska och senare ikväll lär det bli en äggmacka med kaviar.
Life is GOOD!!!
Tack, tack TACK!!!

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

När jag var barn fick vi Amerikapaket med allsköns godheter i som vi inte hade här. Nu får ni istället Sverigepaket. Härligt!
Jag förstår känslan av julafton.
Njut av allt det goda!

Karinkram!

Anonym sa...

Så roligt att ha en sån kompis.
Sverigepaket...oj oj oj
Utlandssvenskar brukar tala om svenskt godis och kaviar och de handlar på IKEA. finns det IKEA i närheten?
Kram från Eva H

Charlie sa ... sa...

Du är så himla go! Helt rätt att äta lite av allting, idag!! Kanske två gånger också, två av allt liksom...;)

Dem här gröna paketen gör en vrållycklig!

Kramar!

ps. skönt att Doris repar sig så bra!

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Ja, det var fantastiskt. Jag har faktiskt inte fått paket hemifrån innan så det var något väldigt speciellt.

Eva - Ja det är vissa saker man saknar sådär speciellt. Mycket har med mat att göra eftersom det inte finns allt här. Det närmaste IKEA för mig ligger ca 2 timmar bort enligt kartan. Har tyvärr inte varit där. De som bor nära har möjlighet att handla en hel del svensheter har jag hört

Lotta - Ja, jag tänkte jag skulle försöka ha lite diet här. Men vad sjutton, jag har redan tryckt i mig 3 dubbeldajm på 2 dagar. Göttigt som tusan. Här vilar inga ledsamheter med dajm i munnen!