torsdag 4 augusti 2011

Fortsätter att njuta av lite kärlek i ett paket

Idag har jag varit helt slut efter en sömnlös natt och helgens bravader. Att jag sedan spenderade hela dagen igår med att renovera badrum gjorde det inte bättre. Bilder på det kommer.
Doris måste ha tratten på sig efter sin operation och har stökat runt på nätterna eftersom hon inte är helt bekväm.
Så igår tog jag av henne tratten. När hon somnade så skönt på min sida av sängen med huvudet på kudden hade jag inte hjärta att putta ner henne.
Så jag har sovit nada, ingen plats, trångt. Men Doris snarkade gött!
Ikväll tog jag hennes stygn där hon opererade bort utväxterna. Förvisso skulle de göra det gratis hos veterinären, men det har läkt fint och jag kände att jag hellre sparade mig 1,5 timmas resa. Dessutom har jag tagit stygn förut och det är inte så svårt.

Ikväll har jag dessutom njutit otroligt av lite kärlek i paketet från Jessica. Jag gjorde mackor med hårdkokt ägg och Kalles Kaviar. Paul tyckte att det var bland det läskigaste han sett. JAG NJÖT!!!

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Förstår att du njuter av en bit Sverige! För om någonting är Sverige så är det väl Kalles kaviar.
Själv äter jag nästan aldrig sådan, men många i min vänkrets kan inte leva Kalle förutan.
Härligt att Doris fick sova ut ordentligt efter strutperioden, fastän du har fått ligga på kanten...

ha det gott i dubbel bemärkelse:D
Karin

em sa...

Du får kanske bygga dig en egen reservsäng - det kommer säkert fler nätter när du inte har hjärta att putta på din älskling.
Margaretha
som håller med
Paul om att Kalle
är synnerligen
läskigt

Anonym sa...

Det låter fint med Doris och med kaviar- Paul törs väl inte smaka?
Tänk nästan all Sveriges torskrom går till Kalles kaviar------
Kram från Eva i Tyresö

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Jag har nog faktiskt varit mer sugen på Kalles Kaviar här än i Sverige. Hemma finns det alltid tillgängligt och man kan få det när man vill. Och man vill på nåt sätt ha det man inte kan få....

em - Jag hävdar för Paul att alla äter Kalles Kaviar. Jag tänker inte tala om att du håller med honom ;)Ja, det är nog dags att investera i ytterligare en hundbädd. Men risken är att de kommer och ligger mitt-emellan ändå

Eva - Nej, Paul ville inte smaka. Jag har fått honom att smaka annat, stuvad dillpotatis, rökt lax... Han gillar inte rå fisk. Och lilla mamma som hade gjort rökt lax smörgås till förrätt när vi var där.
Han tittade på min kaviar flera gånger och undrade om jag verkligen åt fiskägg!!!???