fredag 5 augusti 2011

Uppdatering om badrumsrenoveringen på gästtoan jag håller på med

Min badrumsrenovering går sakta framåt. Väggarna är ditsatta och färdigspacklade. Första delen av golvbrunnen är på plats.
Väggarna har jag haft på tätningsmassa typ latex i 2 lager, geggigt kletigt och inte kul att få i håret. Jag får se hur långt ut jag kommer att täcka väggarna men det här är själva duschhörnan.

Eftersom jag inte har lust med att få vattenskador och riva upp allt gjorde jag ett vattentest. Spolade vatten för fullt och lät det stå några timmar. Och jepp, det var tätt.
Sen var det dags att gjuta golv. Här har jag gjutit första lagret cement. Hela golvbrunnen ska täckas men jag ska lägga ett finare cementlager överst.
Slog ner den här väggen, utrymmet var himla konstigt planerat, det var en liten vrå som gick in från rummet. Tycker det är mycket bättre att ha det från badrummet och göra nån garderob istället. Jag har fått för mig att jag vill göra något med typ inbyggda hyllor. I hyllorna vill jag kunna ställa korgar som den på bilden. Jag har inte den blekaste aning om hur man gör det. Tog upp en korg och kollade ungefär hur brett det ska måste vara. Ska bli intressant att se hur jag löser det. Förmodligen kommer det vara krångligt, och som sagt jag har ingen aning om hur man gör. Men det ordnar sig.
Och som alltid har man stor hjälp av hanverkarkissen. Hon vaktar limmet och latextuberna. Bra jobbat Snorpan!
Nu har kakel inhandlats och jag har börjat slå sönder det för att sätta upp, hittade inga hyllor som såg ut som jag ville ha dom i duschen, så det försöker jag också bygga själv. Ja, ni förstår ju att det är lite att klura på.

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag är så himla impad av dig! Du är fenomenal. Jag önskar jag vore lika händig. Snorpan tittar säkert på dig, tycker du är bäst och gillar att vara med på ett hörn. Ni två, fixar badrummet ihop.

Det blir jättebra!

Kramar!

Anonym sa...

Bravo Magdalena!
Verkligen djärvt och duktigt.
Skönt att du har gjort sånt förr..
Kram från Eva H

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Tackar för berömmet, suger åt mig som en svamp. Snorpan är en märklig katt. Hon vill alltid vara med, men inte bli lyft och allt ska ske på hennes premisser. Om icke fräser hon värre än värst.

Eva - Jo, jag har ju pysslat lite förr. Det är roligt att klura på lösningar - ibland... Tack för snälla ord värmer gött :)