tisdag 22 februari 2011

100-tals kanaler och inget att se- testar Netflix

Det är märkligt att vi har hundratals kanaler på TV och det finns inget att titta på. Och hittar man något så är det reklam, heeeela tiden.
Ibland är i och för sig reklamen bra, så man kan hämta dricka, gå på toa, kolla mailen och alla andra livsnödvändiga saker som inte kan vänta.
Man kan också spela in på digitalboxen och se dem senare och sen spola förbi allt icke önskvärt.
Men jag bestämde mig för att testa Netflix, att streama program och filmer. Första månaden är gratis, får se om jag gillat det. Tog det $2 dyrare och får obegränsat antal DVD också. Så hitintills har jag sett dessa.
Om killen som bestämde sig för att leva på enbart Mc Donalds i 30 dagar. Hans kropp ballade ur totalt och en bra film att se om man vill få avsmak för skräpmat. Dock lite långseg.
Annorlunda.....
Jippie en svensk film. Tack och lov dubbar man inte filmer i USA. Jag började med att söka på "Swedish" på Netflix. Fick upp "Made in Sweden"- naketfilm från svensk 70-tal. Inte söka på Swedish igen... De har de andra 2 Stieg Larsson filmerna också som jag ska se. Började tyvärr inte med första filmen i ordningen. Jag tyckte om den här filmen.
Tecknat är roligt att varva med. Trodde att den här skulle vara lite lättare, lite gladare. Allt som allt var den okej
När jag såg den tyckte jag den var lite fånig. Filmen ska göra sken av att vara dokumentär om ett par som utreder paranormala företeelser i deras hem. Men jag ska ärligt säga att den bet sig fast. Och det var lite läskigt att sova efteråt.
Lättsam, förutsägbar amerikansk film. Så där alldeles enkel att vila ögonen på när man inte vill ha en komplicerad intrig , inte bli upprörd eller förvånad. Perfekt för dessa stunder.
Lättittad drama som bygger på sann historia om en tjej som lagar alla recept i Julia Childs kokbok och bloggar om dom. Helt ok, kanske aningens långseg ibland.
Om den här kan jag bara säga att jag förstår var den inte blev en succe på bion. Save your time och gör något annat.
----------------------------
Ouuups, nu börjar Intevention på TV, ett av mina favoritprogram

1 kommentar:

Annika sa...

Jättekul inlägg!! Vi har också Netflix som vi tar via wii-systemet.
jag har sett en hel del av e filmer du listat. Men inte Paranormal activity, jag är ju både spök och mörkrädd, hehe...
Älskade Julie och Julia.
OCH visst är MCD filmen en tankeställare...
ja, jag pausar nästan alltid liveprogram bara för att slippa en vidriga reklamen!!