torsdag 24 februari 2011

Män med insikt

Mina reflektioner om män och kvinnor

En tjej och kille pratar lika bra engelska. Inte flytande men hyfsat.
På en anställningsintervju får killen chansen om han kan engelska.
-Javisst svarar han och tänker att jag kan klara mig hyfsat.
När tjej får frågan svarar hon
-Njaeee, inte flytande. Och ser sina begränsningar.


En man och kvinna kör vilse på vägen till ny stad.
Kvinnan inser att det kommer ta lång tid om hon kommer fel och stannar och frågar efter hjälp.
Mannen kör och kör och kör och tänker att han kan hitta själv.

I en beslutsprocess så tar en kvinnas planering 80% av tiden och genomförandet 20%
Mannens beslutsprocess planering 20% och genomföring 80%.

Så när jag läste Aftonbladet skrattade jag gott åt den här artikeln. Ännu en man utan insikt

Inga kommentarer: