onsdag 23 februari 2011

Middag på Cracker Barrel

När Paul kom hem från jobbet idag hade jag inte alls lust att laga mat så vi åkte till Cracker Barrel och åt. Och jag blev så himla trött efter maten så jag somnade som en klubbad säl. Men nu är jag vaken.

Så här ser det ut utanför. När vädret är varmare sitter folk utanför och gungar och spelar. Alla gungstolarna är dessutom till salu.





Precis innanför dörren har de en liten presentshop med allt mellan himmel och jord.


Hemma i Sverige äter jag sällan ute eftersom det är så himla dyrt. I början när jag var här åt vi ute rätt mycket, men nu känner jag att jag hellre äter hemma eftersom jag vet hur och vad jag får.
Jag tycker det är otrolig skillnad i mycket.
Först och främst så är alla så välkomnande när man stiger in. Den som serverar kom fram och presenterar sig och oftast beställer man drickan först. Dricker man läsk så är det ofta gratis påfyllning. I USA beställer man också det man ska äta för sig och sedan "sides". Det kommer inte bara en färdig tallrik med pommes.
Lemon Pepper Rainbow Trout är min favorit. Och sides Hashbrown casserole, Corn och Cole Slow.
Skrev häromdagen om Muffins vs Cupcake. Nu när man äter så får man välja mellan Biscuit och Cornbread. Biscuit för mig är kaka, men icke. Det är en scones här.
En annan märklig sak är att jag är den enda som äter med gaffel OCH KNIV. Kanske lite bonnhåle mentalitet där jag bor, men här skyfflar man in maten med enbart gaffel. Kniv används om man går på steakhouse och tar in en biff.


Så här såg kvällens middag ut. Gott-i-gott-gott

2 kommentarer:

Annika sa...

JAG tycker OM att läsa dina reflektioner. Minns att jag så väl kommer ihåg dem från då jag var ny i landet.
Vet du, efter 18 år på heltrid i US har jag ännu inte ätit på Cracker Barrel!! Bara susat förbi de ställena på väg ngnstans. de finns ju ofta uteefter interstates.
Förstår dock att det är trevligt där. Förr i världen kunde man låna talböcker på CB och lyssna på dem medan man körde, och sen kunde man lämna tillbak dem på ett annat CB. Schysst service. Nu i digitaleran vet jag inte om det finns som service längre.
Ja, jag gillar också de där med påfyllning av läsk här + att man kan ta hem det man inte vill i en doggie bag :-)

Magdalena and Co in US sa...

Jaaa, jag missade doggie bagen, den är en av mina favoriter här. Portionerna är ju så stora att jag sällan kan äta upp allt. CB är så där enkelt trivsamt, man kan ramla in klädd hur som helst och servicen är oftast utmärkt. Aha... jag har sett den låneavdelningen och förstod inte riktigt konceptet av att ha resturang, presentshop och även biblliotek... ha ha. Här i bonn-usa har vi en CB i varje hörn :)