lördag 26 februari 2011

Oflyt med cd

Igår blev det god middag. Hemlagat. Jag tycker det är godast. Ibland går vi ut och äter, mest när fantasin tar slut på vad vi ska laga eller vi helt enkelt är för lata.


I början åt vi ute jämt. Kanske för att jag var överväldigad över utbudet här i USA och även glatt förvånad över priserna. Fick för mig att testa varje hamburgerställe och en hel del dubblechocolate chip från Starbucks med Latte Caramel. Och vad kan man säg, den här bilden är från i början av testkörningen. Nu försöker jag bli av med de + 10 kg som det orsakade.

Men igår blev det grillad kycklingfile och ugnsbakad potatis. Gott!

Sen var det dags för movietime. Och jag packade upp lilla kuvertet från Netflix.

Jaha... Se där ja. Det blev ingen movietajm, för detta var vad som kom ut. Tror de behöver förbättra sina förpackningar. Nu är den felanmäld och ny cd på väg.
Verkar som om jag och cd inte är på samma våglängd för tillfället.

2 kommentarer:

Annika sa...

VAD KUL att se bild på dig!!
ja, jag vet...det är himla lätt att lägga på sig kilon i detta land. Speciellt i början då man VILL prova allt.
Trist med filmen...

Magdalena and Co in US sa...

Vad söt du är som säger det. Jag har dock gått upp i vikt sen dess. Nu har jag inte vägt mig men jag tror jag är på väg ner igen. Jag la faktiskt in lite bilder i bloggen. På flikarna högst upp. Magdalena är om mig och lite fler bilder. Och CO är bilder på alla djuren om du vill se.
Tänker när jag ser dina bilder att det skulle vara så himla kul att se mer från ert hus och omgivning, hur det ser ut. Jag har ju knappast varit någonstans alls här i US förutom flygplatser.