onsdag 23 februari 2011

Stickar och stickar

Jag är lite överdrivet rastlös ibland och måste nästan alltid ha något att pyssla med. Sitta stilla och bara se på TV eller sitta stilla och göra inget är SVÅRT för mig.
Så här är mina senaste stickprojekt. Det var till dom här handlesvärmarna som jag försökte mig på konsten med rundstickor.
Jag tog nog för långtråd. Fattar inte rundstickor, för avancerat för mig.


I en annan färg.
Visst är lilla fransen söt!
Jag läste förresten någonstans att det ska vara bra stresshantering att sticka. Fanns nog till och med någon undersökning för det, med massa bra fakta.
Funderar på att kanske sälja på e-bay eller nåt. Jag menar hur många hemstickade handledsvärmare kan man ha. :)

5 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Kan inte alls sticka. Kanske du kan få igång en stickkarriär i USA? :) Du verkar kunna det där med stickning.

Magdalena and Co in US sa...

Jag tycker väl inte att jag kan det, men det är trivsamt att ha något att pyssla med. Och när det blir fint blir man glad över något man skapat. Ja du, får se vad jag ska göra karriär med här i USA :)

vardagspoeten sa...

Vilka snygga handledsvärmare! Ja försök att sälja, det borde gå jättebra.

Annika sa...

Inte jag heller, sällar mig till A-M. jag är jätteimpad av dig och ditt stickande.
E-bay är ingen dum ide. why not!! Testa!! Swedish wrist warmers, or pulse warmers :-)

Magdalena and Co in US sa...

Tack, vad söta ni är :)