fredag 25 februari 2011

En bra dag att slå ner en vägg

Dricker ett par koppar kaffe och zappar runt lite på kanaler. Hittar en av dessa absoluta onödiga shower, men stannar kvar ett par minuter och fascineras av det.
Youre cut off. En samling sorgliga, rika brats som tycker de är bättre än alla andra som blir cut off från föräldrarna.

Tittar en stund och ser att alla deras kläder är snordyra. Och konstaterar att pengar och smak är inte samma sak.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Andra saker på TV här är alla shopingkanaler. Tyckte det var märkligt med alla människor som handlade där. Men i flera månader, i början, var jag utan bil och jag måste erkänna att HSN blev en favorit. Mycket är skräp, men det finns faktiskt en hel del bra saker också.

Igår fick jag ett samtal från dom. Jag hade beställt en symaskin tidigare, den var riktigt dyr och när den inte fungerade bestämde jag min för att sända den tillbaka. Det var bara att ta eländet och fara till UPS och lämna. Skickar man via vanliga posten får man försäkra själv. Använder man deras förtryckta etiketter och tar UPS står de för försäkringen.
Så ringer de idag. Över 1 månad sedan jag skickar tillbaka det och säger att de bara fått en av de 2 kartonger jag skickade och inte själva symaskinen. De behöver tracking number, annars blir jag fakturerad igen. Har kvittot och de skulle leta för att återkomma. Kommer helt klart sluta att beställa därifrån. Blir mer stök när något är fel, än vad det är praktiskt att få saker hemlevererade. Jag har inte lust att bli fakturerad topdollar för något jag inte har.

Dessutom fick P ett tjockt brev från IRS igår. Och det var allt annat än en rolig historia.

Känner att det är en extremt bra dag att fortsätta badrumsrenovering och slå ner en vägg.

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Inte kul att ha att göra med företag som inte riktigt verkar ha koll på allting. När jag köper via nätet gör jag alltid en ordentlig koll innan jag köper från ett nytt företag. Kollar BBB (Better Business Bureau) och kollar många recensioner, t ex Bizrate.com. Usch då, tjockt kuvert från IRS låter inte som någon höjdare. Ha en fin helg!

Magdalena and Co in US sa...

Nej, vi får se hur HSN affären slutar. Har haft ett par omgångar med dom tidigare och fått min vilja igenom. Nej IRS var INTE kul, maken och dom har helt olika åsikter om vissa saker och det kommer förmodligen bli riktigt dyrt. Men men allt går att lösa. Får börja sticka en jäkla massa och sälja på e-bay ;)

Annika sa...

Trist med HSN. verkligen.
USCH vad tråkigt.
Har aldrig beställt ngt därifrån, däremot online från många andra ställen. Har sällan behövt skicka tillbaka, men ibland har man otur, som du.
Surt.