tisdag 22 februari 2011

Senast sett från Netflix

Här är senaste filmen jag såg från Netflix. Otroligt upphosad (säger man så). Så jag hade stora förväntningar och försökte tvinga maken att titta med mig. Han satt i 15 minuter med fodralet i sin hand och talade om att han inte stod ut med Julia Roberts i 140 minuter. Ca 20 minuter in i filmen möter Elisabeth en svensk kvinna i Italien och patriotisk som man är bestämde jag mig då för att det var en bra film. Filmen handlar annars om Elisabeths resa genom livet och Italien, Indien och Bali. Den var ok, men motsvarade inte mina förväntningar. Bästa intrycket från filmen var när hon var i Italien och försökte lära sig av konsten att "Njuta av att göra ingenting". Det borde jag lära mig, jag är alltid stressad över allt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ett annat ordspråk, som inte alls har med filmen att göra men som jag kom på nu att jag borde försöka följa är att inte oroa mig för en massa kanske.
Oro i förtid är dubbel oro.

2 kommentarer:

vardagspoeten sa...

Har inte sett filmen, men läste boken då vi hade den i bokcirkeln. Var skeptisk innan, därför kanske, tyckte jag att den var rätt ok. Men då var det ingen Julia R med heller ...
Tror inte den var uppe så länge på bio här. Ingen kassasuccé alltså.Ska se filmen och återkommer.
Ord på vägen, som jag fick av någon:
"Gläd dig alltid i förtid! Det värsta som kan hända var att du var glad i onödan."

Magdalena and Co in US sa...

Bra ord Suzanne. Vara glad i onödan låter precis så som jag vill ha det. Skrattade lite i själen när jag läste det. Kram