lördag 19 februari 2011

Några svenskar i Columbus, Pickerington, Ohio, USA????

Kunde inte sova inatt. Låg och snurrade fram och tillbaka, sparkade ner hundarna, varför vill de ligga nära nära nära, helst ovanpå, och varför är de som en bumeranger. Man kickar ner dom och 3 minuter senare så ligger de där igen. Stänga dörren är bara att glömma om man inte kan sova till en symfoni av pipande från övergivna ensamma djur.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hur som helst så gick jag upp och tog ett varmt bad, blev inte alls tillräckligt trött. Lite fick jag gjort ändock. Började sortera kort i Picassa. Har alldeles för många så klar är jag inte på långa vägar.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Sen kände jag mig ensam. Började med att söka på "Svenskar i Pickerington" och det var förstås utan träff. Utvidgade till "Swedes in Columbus" och "Svenskar i Columbus". Då fick jag text om hockeylaget Blue Jackets. Jag och sport - nej. Läste inte ens det.

Nästa träff var på översättning till svenska.
Hmm kanske jag ska lära amerikaner svenska..



Swedish massage är också stort. Kanske kan vara något att prova.

Det närmaste svenska jag hittade var i Cincinnati, 2 timmars bilresa från här. Där de har en svenskförening.

Så jag får väl helt enkelt göra en efterlysning på svenskar i Columbus Ohio, tills dess så pratar jag svenska med djuren här.


och gick in på Utlandssvenskar och Svenskar i Världen och registrerade mig

Inga kommentarer: