onsdag 16 februari 2011

Rivning fortsätter - Jag visste väl att jag inte var SÅ fet

Nu är jag trött, har slagit ner kakel och väggar. Det luktar minsann inte smultron inne i det badrummet. Förmodligen massa äckliga osunda saker att andas. Tur att jag har munskydd och öppet fönster.
Knöt en plastpåse runt huvudet för att slippa värsta skiten.
Så detta har varit dagens outfit. Pretty stylish!

Så här långt kom jag idag.





¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Pizza Hut till middag, P beställde via internet och självklart lyckades de sjabbla till det. Halva pizzan skulle vara utan lök. Vi fick halva pizzan utan nåt, bara ost och tomatsåsen.

Läste i Aftonbladet att BMI är en fet bluff. Det är klart att pizza är sunkmat, men det känns ändå lite bra att läsa. Jag har gått upp i vikt här, men när jag ställer mig på Wii så sväller min lilla avatar upp som en ballong och säger att jag är jättefet. Ok, kanske inte riktigt så den säger, men nästan. Jag visste väl att jag inte var SÅ fet!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hur fasen funkar rundstickor? Försökte igår igen att sticka med det, men det GÅR INTE, tråden är ju för lång. Tillbaka på mina 5 stickor igen
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤



funderar på om jag ska ägna mig lite åt pärlor och se på TV

4 kommentarer:

vardagspoeten sa...

Hej Magdalena. Hittade hit till din blogg så småningom.Kul! Vad stickar du? Rundstickor har ju olika längder som passar till olika stora saker, men till vissa saker funkar de inte, t ex handledsvärmare, om du inte stickar fram och tillbaka på rundstickan och syr ihop den när den är klar.En fördel om man inte vill ha en massa saker som sticker upp överallt. Annars tror jag det mesta i strump- och vantväg blir snyggast på vanliga strumpstickor.
Lycka till också med badrumsrenoveringen! Såg ett helt otroligt badrum i ett rätt kul tvprogram "Halv åtta hos mig" där du skulle kunna få inspiration :-) (finns nog på webben, tv4 play, programmet tisdagen den 16:e februari, hos Pehr)
kram
Suzanne

Magdalena and Co in US sa...

Å vad glad jag blev att läsa en kommentar från dig. Tänker ofta på hur du har det. Jag ska lägga ut bild på vad jag stickar så kan du se :)Nu är det handledsvärmare och jag tror helt klart att jag köpte stickor med för lång tråd. Har du någonstans du skriver på. Vill gärna läsa. Kramar

Magdalena and Co in US sa...

Jo, ska leta efter programet också, tack för tipset

vardagspoeten sa...

Vad kul, vill gärna se bilder! Jag har en haikublogg bara: http://vardagshaiku.blogspot.com/
Har försökt med andra bloggar, men skrev för sällan. Haiku är lagom långt för mig, tror jag.
kramar, Suzanne